رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان به شهروندان توصیه کرد که برای دانلود و نصب «همراه بانک» فقط از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان با تاکید بر ضرورت دریافت برنامه‌های کاربردی از فروشگاه‌های نرم‌افزاری معتبر گفت: شهروندان باید از صحت آدرس وارد شده هنگام جستجو در مرورگر‌ها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: بتازگی فردی که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند اصفهانی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.


رییس پلیس فتا اصفهان افزود: در پی اعلام شکایت این شهروند مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حسابش، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


او  خاطرنشان‌کرد: شاکی پس از اینکه اقدام به دانلود و نصب همراه بانک از یک سایت ناشناس کرده بود، دریافت که این برنامه نه‌تن‌ها هیچ خدمات بانکی ارائه نمی‌دهد بلکه کل موجودی حساب او معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز برداشت شده است.


سرهنگ مرتضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا در سریع‌ترین زمان ممکن با بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی، متهم را شناسایی کردند و پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.


این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی خواست تا در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار