جمعی از هنرجویان نوجوان اصفهانی آثار نقاشی خود را در نمایشگاه «بیان خط» در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

نمایشگاه نقاشی «بیان خط» «بیان خط»، عنوان نمایشگاه نقاشی گروهی از هنرجویان اصفهانی است که در نگارخانه کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان گشایش یافت.

ارغوان خرامش، مجری این نمایشگاه  هدف از برپایی نمایشگاه را فراهم کردن زمینه فعالیت هدفمند برای هنرجویان خود بیان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه نقاشی به هنرجویان این رشته می‌آموزد که احتمال دیده شدن و فروش آثارشان وجود دارد. به‌دلیل استعداد ذاتی، شخصاً نقاشی را به‌صورت خودآموز یاد گرفتم و این امکان را نداشتم که زیر نظر مربی، نمایشگاه آثار برگزار کنم؛ ولی تلاش کردم تا آثار هنرجویانم را به نمایش بگذارم.

او با بیان اینکه عمده مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه «بیان خط» در رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال هستند، ادامه داد: حدود ۹۰ درصد از نقاشی‌های این نمایشگاه با استفاده از تکنیک کوبیسم اجرا شده‌اند و علت به‌کارگیری این تکنیک، تعدد ترکیب رنگ‌های آن است که با روحیات نوجوانان سازگاری بیشتری دارد. تمایل خود هنرجویان نیز به اجرای این سبک بیشتر از نقاشی رئال، چهره یا مناظری است که ظرافت و دقت بیشتری می‌طلبند.

این هنرمند در خصوص انتخاب عنوان «بیان خط» برای نمایشگاه گفت: از آنجا که مایل بودم عنوان این نمایشگاه با نام نمایشگاهی که در گذشته برگزار کرده‌ام، مرتبط باشد، عنوان آن را «بیان خط» گذاشتم. اولین بار در سال ۱۳۹۶، نمایشگاهی انفرادی با ۷۰ اثر و با عنوان «بیان خط و تخیل در نور» در نگارخانه سایان برگزار کردم. یک موسیقی متن نیز با توجه به ایده‌های ذهنی و انتزاعی این نقاشی‌ها با آهنگسازی امیرمحمد طاهری تهیه و همزمان با نمایش آثار در نگارخانه به اجرا درآمد. در نمایشگاه دیگری که به‌صورت گروهی در فرهنگسرای کوثر برگزار شد نیز شرکت داشتم.

نمایشگاه نقاشی گروهی «بیان خط» همه روزه تا ۱۸ مردادماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، پذیرای علاقه‌مندان به آثار نقاشی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار