روز دوشنبه، ارزش دلار آمریکا نسبت به ین ژاپن با کاهش روبرو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز دوشنبه، سرمایه‌گذاران با جایگزین کردن ین -- واحد پول ژاپن که از ثبات مناسبی برخوردار است -- موجب کاهش ارزش دلار شدند. گفته می‌شود تصمیم دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- برای ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا، نشان دهنده تمایل وی به حمایت از صنایع و فرآورده‌های داخلی است که این مسئله به نوبه خود تهدیدی برای اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود.

در اواخر هفته گذشته، ارزش دلار پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود در 5 ماه گذشته، روندی صعودی به خود گرفت. دلیل این افزایش، انتظارها از افزایش رشد اقتصادی به دلیل کاهش مالیات‌هایی بود که ترامپ وعده آن‌ها را داده است.

با این‌حال، افزایش ارزش دلار پس از انتشار گزارش‌ها درباره رشد اقتصادی کُند آمریکا در روز جمعه، و نیز اعتراضات گسترده درباره ممنوعیت ورود دارندگان گذرنامه‌های 7 کشور مسلمان متوقف شد.

"آدام کول" – رئیس شرکت "اف‌ایکس استراتژی" – گفت: "پس از تایید حکم اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا، نگرانی‌ها درباره سیاست‌های داخلی دولت ترامپ رو به افزایش است."

روز دوشنبه، ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا، 0.4 درصد افزایش یافت. این در حالی است که امروز ارزش دلار در برابر یورو تغییر چندانی نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار