فرهنگ سازی در خصوص استفاده بهینه از فضای مجازی جزء با همکاری آموزش و پرورش ممکن نیست.

پلیس فتا ظرفیت بالایی در زمینه آگاه سازی دانش آموزان داردبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیر آموزش و پرورش ناحیه یك استان "خانم سرور اسكندری" در دیدار با رئیس پلیس فتای استان ضمن تشكر از همكاری خوب پلیس در راستای آموزش  فضای مجازی گفت: صرف سخنرانی کردن نمی‌توان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد‌، چرا که امروز فضای مجازی‌، فضای دوم نام گرفته است و برای افراد خصوصا قشر جوان اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است به گونه‌ای که می‌توان گفت كه فضای دوم مثل زمین بازی است که اگر قواعد بازی را بلد باشیم می‌توانیم پیروز شویم .
 
اسکندری ضمن اشاره به نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت‌: ما نمی‌توانیم بر واقعیت‌های فضای مجازی چشم بپوشیم و نمی‌توانیم آن را حذف کنیم ولی می‌توانیم نحوه استفاده صحیح از این فضا را به دانش آموزان آموزش دهیم و آموزش و پرورش در صورتی موفق است که دغدغه‌هایش دغدغه سایر نهادها و ارگان‌ها گردد.
 
وی در ادامه گفت: اگر از پتانسیل و توانایی پلیس فتا در امر آموزش استفاده نكنیم جفا كرده‌ایم چون كه پلیس فتا با تمام توان اعلام آمادگی كرده است.
 
در این دیدار سرهنگ "‌امین یادگار‌نژاد" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان نیز از تلاش‌های مجوعه آموزش و پرورش قدردانی كرد و گفت: آنچه مهم است كیفیت جلسات برگزار شده است و دغدغه كمبود تعداد جلسه  وجود ندارد و در این راستا آموزش آموزش فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از فضای مجازی در دستور كار این پلیس قرار گرفته است.
 
وی افزود: طبیعی است که ناحیه یک به دلیل مهاجر پذیر بودن منطقه و وجود حاشیه نشینی در این منطقه از شهر كرمان میزان آسیب‌های اجتماعی بیشتر باشد و در نتیجه لازم است که کار بیشتری صورت پذیرد.
 
یادگار‌نژاد ادامه داد: پلیس فتا در زمینه آگاه سازی دانش آموزان از خطرات فضای مجازی ظرفیت بسیار خوبی دارد .
 
وی خاطر نشان‌کرد‌: به دلیل افزایش سطح جرایم رایانه‌ای که اکثرا توسط قشر جوان صورت می‌گیرد پلیس فتا تمام توان خود را در زمینه کاهش این آسیب به کار می‌گیرد.
 
رئیس پلیس فتا کرمان در انتها افزود: با توجه به اینكه هر کاربر قسمتی از وقت خود را صرف حضور در شبكه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین می‌كند، بنا‌بر این فرهنگ سازی در خصوص استفاده بهینه از فضای مجازی جز با همکاری آموزش و پرورش ممکن نیست.  
 
منبع: پايگاه اطلاع رساني پليس فتا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار