رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف پرونده سوء‌استفاده از اکانت شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

ایجاد مزاحمت برای دوستان در پی مفقود شدن گوشی تلفن همراه بدون گذرواژهبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سرهنگ محمد اقبالی در خصوص این پرونده اظهار کرد: در پی شکایت آقایی مبنی بر اینکه پس از مفقود شدن تلفن همراه وی، شخصی اقدام به ارسال پیام‌ها و تصاویر غیر‌اخلاقی به مخاطبین مونث یکی از شبکه‌های اجتماعی نصب شده در گوشی نموده است. مراتب با دستور قضایی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: با استفاده از برخی اقدامات تخصصی و پلیسی کارشناسان این پلیس شخصی با هویت م ک ساکن یکی از مناطق کرج  شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل گردید.
 
این مقام انتظامی گفت: پس از انجام تحقیقات مشخص گردید که متهم تلفن همراه شاکی را در داخل تاکسی پیدا کرده و با توجه به اینکه گوشی هیچ‌گونه گذرواژه‌ای برای دسترسی به اطلاعاتش نداشت متهم با ارسال پیام و تصاویر غیر اخلاقی به مخاطبین مونث ایجاد مزاحمت می‌نمود.

وی ادامه داد: رعایت موارد ساده ایمنی از ضروریات کار با گوشی های هوشمند است و کاربران حتما باید برای گوشی های هوشمند خود از چندین گذرواژه استفاده نمایند که در صورت به سرقت رفتن یا گم شدن کسی نتواند به اطلاعات مهم و خصوصی آنها دسترسی یابد.
 
این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: علاوه بر داشتن گذرواژه بر روی تلفن همراه برای ورود به بخش اطلاعات گوشی مثل فایل‌های ذخیره اطلاعاتی همچون عکس و فیلم هم می‌توان گذار‌واژه گذاشت تا دسترسی دیگران به این فایل‌ها ناممکن گردد.
 
به گفته وی گذاشتن گذرواژه برای ورود به شبکه اجتماعی نصب شده در گوشی تلفن همراه یک ضرورت است که کابران نباید فراموش کنند.
 
سرهنگ اقبالی با تاکید بر اینکه از ذخیره سازی عکس و فیلم و اطلاعات محرمانه و کاری بر روی گوشی‌های همراه خود خودداری کنید، گفت: حتما برای انتخاب گذرواژه ترکیبی از اعداد، حروف و علائم استفاده گردد که حدس زدن آن برای دیگران ممکن نباشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار