معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی در اصفهان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پرویز طاهری با اعلام این خبر اظهارکرد: به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)، همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در 2 بخش صنایع دستی چوبی و صنایع دستی فلزی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی برگزار می‌شود، افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی و خلق آثار هنری در راستای معرفت بخشی و ارتقای معنویت در سطح جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی به عمل آمده دوازدهمین جشنواره در 2 در بخش صنایع دستی چوبی در بخش‌های معرق کاری، منبت کاری و نازک کاری چوب و در بخش صنایع دستی فلزی در بخش‌های شبکه بری فلز، قلمزنی(ریز قلم و سیاه قلم) و قلمزنی برجسته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محورهای جشنواره احادیث رضوی، سبک زندگی و سیره رضوی، نماز طلب باران، مناظره با پیروان ادیان توحیدی و دانشمندان، نماز عید فطر، حدیث سلسله الذهب، حرم رضوی، القاب حضرت، شهادت امام رضا(ع)، کاروان‌ها و زائران پیاده، جاده ولایت(از شلمچه تا توس) و حضور امامزادگان در ایران است.

طاهری در پایان یادآور شد: ثبت‌نام در دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی صرفاً از طریق www.esfahan.shamstoos.ir و www.portal.shamstoos.ir امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام مندرج در پایگاه مذکور و همچنین ارسال تصویر آثار خود از این طریق اقدم کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.