مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه طی مراسمی پرچم اباعبدالله الحسین (ع) بر مزار شهدای گمنام صفه به اهتزاز در آمد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی، تبلیغات محیطی معابر و محلات این منطقه در نظر گرفته شده است، گفت: در این منطقه طی مراسمی پرچم اباعبدالله الحسین (ع) بر مزار شهدای گمنام صفه به اهتزاز در آمد.

حسین کارگر افزود: : تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی، تبلیغات محیطی معابر و محلات این منطقه در نظر گرفته شده و هویت‌بخشی به سیمای بصری منطقه با توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی عاشورا انجام شده است.

او  افزود: فضاسازی و سیاه‌پوشی منطقه انجام شده است و مساعدت به هیئت‌های مذهبی این منطقه نیز انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در این ماه برنامه‌ریزی‌های زیادی برای برگزاری عزاداری، روضه‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی شده است و شهرداری این منطقه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کارگر گفت: برپایی موکب، مشکی‌پوش‌کردن معابر و گذرها، برپایی مراسم مداحی و نمایشگاه‌های مرتبط از جمله برنامه‌های فرهنگی دهه نخست محرم است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: محلات و معابر شهر این روز‌ها رنگ و بوی محرم به خود گرفته و این منطقه با سیاه‌پوشی آماده برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورای حسینی شده است.

کارگر با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام محرم گفت: نسبت به نصب ریسه‌های مشکی در سطح منطقه، مساجد و حسینیه‌ها اقدام شده است و با مشارکت شهرداری و نهاد‌های مردمی در ایام محرم، امیدواریم فضاسازی شهر به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار