معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برنامه های هفته صنایع دستی در استان را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت الله سپهر گفت : همزمان با فرا رسيدن 20 خرداد (روز جهاني صنايع دستي) و آغاز هفته صنايع دستي برنامه های متنوعی در استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی ادامه داد: اعزام هنرمندان صنايع دستي استان کرمانشاه به نمايشگاه سراسری تهران و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از خرداد تا خرداد در موزه صنایع دستی کرمانشاه از جمله اصلی ترین برنامه های هفته صنایع دستی در استان کرمانشاه است.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در تکیه بیگلربیگی، برگزاری جشنواره صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی از جمله دیگر برنامه هاي اين هفته در استان است.

سپهر ادامه داد: صنایع دستی بخش قابل توجهی از ارزش های فرهنگی، هنری کشور است و لازم است آن را به نسل جوان بشناسانیم و از همین توانمندی برای ایجاد اشتغال جوانان و تبدیل مواد اولیه موجود که در استان بسیار فراوان است به کالا های کاربردی برای مردم استان، کشور و حتی خارج از کشور استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: هفته صنایع دستی فرصتی است تا در زمینه ترویج، حفظ و احیاء این هنر و صنعت ارزشمند قدم های تاثیرگذاری برداریم.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که آگاهانه و با انرژی، علاقه وافر و عشق به فرهنگ و هنر سرزمین‌مان هرچه بیشتر از گذشته در این راستا گام های مثبت‌تری برداریم./ش/ن

برچسب ها: کرمانشاه ، اعلام ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.