نظامیان سنگالی به سمت مرزهای گامبیا حرکت کردند

نظامیان سنگالی برای اعمال فشار و کناره گیری یحیی جامه رئیس جمهور گامبیا، حرکت به سمت مرزهای گامبیا را شروع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، تنش در مرز سنگال و گامبیا شدت پیدا کرده است. ساعتی پیش نیروهای نظامی سنگال به سمت مرزهای گامبیا حرکت کردند.

این اقدام تلاشی برای اعمال فشار بر یحیی جامه رئیس جمهور گامبیا برای کناره گیری از قدرت است. سنگال تا نیمه شب امروز به وقت گرینویچ به رئیس جمهور گامبیا فرصت داده است تا از قدرت کناره گیری کند.

نیجریه نیز یک واحد از نیروی هوایی خود را به سنگال فرستاده است تا از مداخله نظامی سنگال در گامبیا پشتیبانی کند. امروز آخرین روز ریاست جمهوری رئیس جمهور گامبیا بود اما پارلمان این کشور، سه ماه دیگر، دوران مسئولیت او را تمدید کرد.

درنتیجه، آداما بارو جانشین یحیی جامه نمی تواند فردا مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به جا بیاورد.

پیروزی شگفتی آور‌آداما بارو در انتخابات ریاست جمهوری اول دسامبر دو هزار و شانزده، گامبیا را وارد بحرانی جدی کرده است. کشورهای غرب آفریقا از سازمان ملل متحد خواسته اند تا از اقدام نظامی آفریقایی برای بیرون راندن یحیی جامه از کاخ ریاست جمهوری حمایت کند.

یحیی جامه در کودتای بدون خونریزی سال هزار و نهصد و نود و چهار ، قدرت را در گامبیا در دست گرفت و از آن تاریخ، به مدت بیست و دو سال رئیس جمهور این کشور آفریقایی بوده است.

با تشدید بحران سیاسی در گامبیا، هزاران گردشگر انگلیسی و هلندی از این کشور خارج شده اند. گامبیا که کشوری کوچک در غرب آفریقا است به علت سواحل زیبایی که دارد یکی از مقاصد بزرگ گردشگران اروپایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار