خروج 1000 انگلیسی از گامبیا در آستانه بالا گرفتن تنش‌های سیاسی این کشور

آژانس مسافرتی «توماس کوک» به دلیل اعلام وضع فوق‌العاده در گامبیا هزار مسافر انگلیسی را از این کشور خارج می‌کند.

خروج 1000 انگلیسی از گامبیا در آستانه بالا گرفتن تنش‌های سیاسی این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در پی اعلام وضع فوق‌العاده در گامبیا آژانس مسافرتی «توماس کوک» حدود هزار انگلیسی را برای تأمین امنیت آنها از این کشور خارج می‌کند.

از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری گامبیا در ماه گذشته تاکنون این کشور شاهد تنش‌ها و ناآرامی‌های سیاسی بوده است. یحیی جامع با اینکه در انتخابات شکست خورده است، حاضر نیست در زمان مقرر قدرت را به «آداما بارو» رئیس‌جمهور منتخب این کشور تحویل دهد.

در حال حاضر وزارت خارجه انگلیس به اتباع این کشور اعلام کرده به دلیل احتمال وقوع درگیری‌های نظامی در گامبیا از سفرهای غیرضروری به این کشور بپرهیزند.

جامع اصرار به حفظ قدرت دارد و در جدیدترین اقدام برای رسیدن به این هدف تنها دو روز قبل از اتمام دوره ریاستش، به مدت 90 روز وضع فوق‌العاده اعلام کرده است.

وی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد این دستور را برای جلوگیری از بحران و حفظ امنیت و اجرای قانون صادر کرده است. بنابر گزارش‌ها هزاران نفر از مردم گامبیا از ترس وقوع جنگ اقدام به ترک این کشور کرده‌اند.

گروه توماس کوک تمام پروازها به گامبیا را تا 20 ژانویه لغو کرده است و ترتیبی داده تا 985 شهروند انگلیسی که برای گذراندن تعطیلات به این کشور آمده‌اند از آن خارج شوند.

از آنجایی که ممکن است به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها فرودگاه بین‌المللی بانجول تعطیل شود، گروه توماس برای خروج هر چه سریعتر مسافران در تلاش است.

جامع درخواست خود را برای توقف مراسم تحلیف آداما بارو به دادگاه گامبیا ارائه داد؛ اما امانوئل فاگبنله -قاضی ارشد این دادگاه- اعلام کرد که نمی تواند با این درخواست موافقت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار