پیشگیری از اثرات مخرب فضای مجازی نیازمند توسعه سواد رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه گفت : خانواده به‌عنوان کوچک‌ترين واحد اجتماعي و کانون آرامش افراد است که در صورت نبود مدیریت صحیح در آن ممکن است دچار آسیب های اجتماعی شود .

وی افزود: پدیده طلاق در خانواده ها یکی از مهمترین عوامل بروز آسیب های اجتماعی در خانواده است که آثار مخرب آن نیز صدمات جبران ناپذیری بر جامعه وارد می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه گفت : در پيدايش اين معضل، عوامل شناخته‌ شده و ناشناخته‌ای دست به دست هم داده و موجب ناسازگاری زناشويي، انحلال خانواده و بالا رفتن نرخ طلاق در جامعه شده است که شبکه‌های اجتماعی يکی از عوامل تاثيرگذار بر افزايش روند طلاق به شمار می روند

سرهنگ مهدی خادمی افزود : شبکه های اجتماعی که به شکل رايگان در اختيار کاربران قرار می گيرند، قادرند با جايگزينی کج روی ها به جای ارزش ها، سبک زندگی غربی را ترويج داده و چالشی جدی درخانواده ها ايجاد کنند.

وی گفت : اثرات مخفي آسيب های اجتماعی که در زير پوسته اجتماع در حال تغيير و تبديل است در گوشه و کنارحوادث و وقايع،کام مردم را تلخ می کند و ارزش ها و هنجارها را با شک و ترديد مواجه می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه افزود: با وجود فضای سايبری و مجازی موجود اقدامات آسيب زا به صورت خزنده سطح روابط و حريم خصوصی افراد را دچار چالش کرده است که این روند نیازمند آگاهی بخشی و توسعه سواد رسانه ای است.

سرهنگ مهدی خادمی به موضوع قانونمداری و رعايت مقررات توسط مردم اشاره كرد و گفت: همراهی جوانان با پليس باعث اعتلای نظم و امنيت شده و می تواند باعث توليد امنيت پايدار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار