فرمانده نیروهای واکنش سریع عراق از هلاکت دست کم 250 تروریست طی 24 ساعت گذشته در موصل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، 'ثامر محمد اسماعیل' فرمانده نیروهای واکنش سریع عراق افزود: نیروهای عراقی خسارت های سنگینی به عناصر داعش در شرق موصل وارد کردند و طی این عملیات مناطق وسیعی در شرق موصل آزاد شد.

ثامرمحمد اسماعیل گفت: نیروهای عراقی سه پهباد داعش را که قصد داشتند تا نیروهای عراقی را هدف قرار دهند، منهدم کردند.

فرمانده نیروهای واکنش سریع عراق افزود: نیروها در ادامه عملیات خود وارد منطقه الانتصار شدند و این منطقه را از تروریست ها پاکسازی کردند.

پیش تر نیز منابع عراقی از آزادسازی منطقه الوحده واقع در شرق شهر موصل خبر داده بودند. نیروهای عراقی همچنین موفق شدند مسیر موصل و کرکوک را از عناصر داعش پاکسازی کنند.

بنابر گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، ابواسحاق العراقی معروف به زرقاوی موصل (اشاره به ابومصعب الزرقاوی سرکرده معدوم تروریست ها) امروز در عملیات نیروهای عراقی در منطقه الوحده واقع در شرق شهر موصل کشته شد.

پیش تر 'پیتر کوک' سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود، ارتش عراق تاکنون دوسوم از شرق شهر راهبردی «موصل» در شمال عراق را از تروریست های داعش بازپس گرفته و اکنون این منطقه در کنترل دولت عراق است.

نیروهای عراقی از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر (26 مهر ماه) یک چهارم از مساحت این شهر را از داعش باز پس گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار