روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به تغییر سیاست آمریکا در قبال روسیه با حضور ترامپ در قدرت پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به تغییر سیاست کشورش در قبال روسیه با حضور دونالد ترامپ در قدرت پرداخت و نوشت: با ترامپ، روسیه از دشمن پنج شنبه آمریکا به دوست جمعه تبدیل شد.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: روسیه روز پنج شنبه دشمن آمریکا بود؛ بطوری‌ که باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور که دوران آن به زودی به پایان می‌رسد 35 دیپلمات روس را اخراج کرد. اما این کشور روز جمعه در میان توییت های احترام آمیزی که میان مسکو و دونالد ترامپ رد و بدل شد، به دوست آمریکا مبدل گشت.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می نویسد: تنش ها میان مسکو و واشنگتن روز پنجشنبه با اعلام تحریم‌های جدید از سوی دولت اوباما به اوج خود رسید. این تحریم‌ها در سایه متهم شدن روسیه از سوی آمریکا در خصوص حملات سایبری با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور وضع شده است. 

در سخنان غیر معمول در تاریخ روابط تنش آلود روسیه و آمریکا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در آستانه کریسمس گفت: دولت آمریکا نشان داد که باور دارد قوی‌ترین فرد حق دارد ایجاد شرارت کند.

این اقدامات از جانب دو کشور نمایانگر عادت آنها در دشمن پنداشتن طرف مقابل است؛ اما با ورود به روز جمعه این جو از بین رفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد به اقدام اوباما در اخراج دیپلمات‌های روس واکنش نشان نخواهد داد و منتظر می‌ماند تا دولت جدید آمریکا بطور رسمی قدرت را در 20 ژانویه ( اول بهمن) در دست گیرد.

همچنین در تمجید از این اقدام، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا پوتین را فردی بی نهایت باهوش توصیف کرد.

همچنین حساب رسمی کاخ کرملین در توییتر روز جمعه پیام تبریک سال جدید میلادی را که ولادیمیر پوتین برای دونالد ترامپ، ملت آمریکا و باراک اوباما و خانواده‌اش فرستاده بود، منتشر کرد.

نیویورک تایمز همچنین می‌نویسد: طبق اعلام مجله تایم، با وجود آنکه پیام تبریک بیشتر اوقات در روابط دو کشور از زمان جنگ سرد وجود داشته، اما رسانه‌های آمریکایی معتقدند پوتین به ترامپ امید بسته تا بدین وسیله یخ روابط دو کشور آب شود؛ مسأله ای که سبب واکنش مثبت رئیس جمهور جدید آمریکا شده است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار