مسئول ستاد بحران کشور از ایجاد مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران خبر داد.

ایجاد مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛نجار مسئول ستاد بحران کشور در حاشیه مراسم افتتاح 4 پایگاه اورژانس هوایی با اشاره به حادثه‌ای که در سال 82 در بم اتفاق افتاد، گفت: در این حادثه بالغ بر 24 هزار نفر جانشان را از دست دادند در تقویم نیز 5 دی ماه روز کاهش حوادث و بلایا نام گذاری شد، امیدواریم طی برنامه‌های تدوینی و ابلاغ شده به استان‌ها، در موضوع مانور نشست‌های تخصصی ، تشکیل جلسه بحران و ارتقای سطح آگاهی مردم در جامعه عملیاتی تر اقدام شود. 
 
وی با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است، افزود: در گذشته شاهد حوادث گوناگون بودیم و احتمالا در سال‌های آینده نیز با این حوادث روبرو می‌شویم بنابراین همواره باید آمادگی نسبی کنونی را ارتقا دهیم. 
 
نجار عنوان کرد: دولت باید عنایت کرده و دستگاه‌ها انسجام داشته باشند مردم نیز باید به صورت فعال مشارکت کنند چرا بدون مشارکت مردم راه به جای نمی‌بریم یکی از مباحث اساسی بحث هشدار به مردم است. در تلاش هستیم تا مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران را ایجاد کنیم زمینه‌های لازم فراهم شده و در حال شناسایی مشاور و اتصال تمامی بخش‌ها در این مرکز هستیم تا تمام داده‌ها تجزیه و تحلیل شود. 
 
سامانه پایش مخاطرات در وزارت بهداشت بی نظیر است 
پیر حسین کولیوند در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌مندی پایگاه‌های اورژانس در چهار استان کشور به آمبولانس هوایی ، گفت: این بالگردها در داخل کشور وجود داشته و امروز به سیستم ما اضافه شده است. خوشبختانه‌ دستگاه‌ها می‌توانند از مناطق صعب العبور گذر کنند از طرفی بالگردها به کیت‌های سیار مستقر بوده و همکارانی که دوره تخصصی اورژانس هوایی را دیده‌اند در این حوزه فعالیت می‌کنند. 
 
رییس اورژانس کشور سامانه پایش مخاطرات را سامانه بی نظیر در سیستم وزارت بهداشت خواند و ادامه داد: قرار است برای مرکز مدیریت بحران نیز این سامانه تهیه شود تا خطرات شناسایی و نیروها آماده پیشگیری و مقابله با حوادث شوند. 
 
وی یادآور شد: امیدواریم تا پایان دولت آمار اورژانس هوایی به 44 پایگاه برسد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار