رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرای 12 طرح فنی و ترویجی در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بازدار گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی در سازمان جهاد کشاورزی طرح امنیت غذایی، با همکاری موسسه ایکاردا را داریم که هدف این پروژه افزایش 25 درصدی تولید محصولات زراعی مناطق دیم با تکیه بر سیستم‌های غلات‌محور در محصولات گندم، جو، نخود و عدس دیم است.

وی افزود: همچنین بررسی سازگاری ارقام وارداتی از سایر کشورها را جهت تنوع بخشیدن به ارقام گندم، جو و نخود در دست اقدام داریم.

بازدار گفت: محل اجرای این طرح در سه اقلیم گرم«کوهدشت»، معتدل«خرم‌آباد» و سرد«دلفان» است و طرح در دو قسمت اجرا می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان از دیگر عملکردهای این سازمان به اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی در سطح 55 مرکز جهاد کشاورزی استان و طراحی و اجرای 195 سایت جامع الگویی تولیدی – ترویجی در حوزه‌های باغی – زراعی و دامی در سرتاسر استان با مشارکت حدود 3900 نفر از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: همچنین حدود 67 هزار و 500 نفر از بهره‌برداران حوزه عمل در زیربخش‌های مختلف در استان تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: اجرای 12 طرح فنی – ترویجی، تولید، چاپ و توزیع بیش از 60 هزار نسخه انواع نشریات ترویجی و به کارگیری 55 نفر به عنوان سرباز سازندگی در مراکز جهاد کشاورزی از دیگر اقدامات مهم در این راستا بوده است.

انتهاي پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.