معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورز لرستان گفت:در هشت ماهه سال 1395 در بخش کشاورزی 2 میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات در استان لرستان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛نامدار صیادی اظهار داشت:در هشت ماهه سال 1395 در بخش کشاورزی 2 میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات به ارزش بالغ بر 41 هزار میلیارد ریال در استان لرستان تولید شده است.
 
وی افزود:زیربخش زراعت با تولید 2 میلیون و 400 هزار تن و ارزش 25 هزار میلیارد ریال رتبه اول در بین زیر بخش های کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.
 
صیادی گفت:زیر بخش دام با تولید 206هزارتن و ارزش 8 هزار میلیارد ریال، زیر بخش باغبانی با تولید 237 هزار تن و ارزش 7هزار میلیارد ریال و زیر بخش شیلات و ابزیان با تولید 17 هزار تن و ارزش 2/0 هزار میلیارد ریال رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
 
معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورز لرستان افزود:توسعه کشت گیاهان دارویی، زعفران و محصولات باغی از اولویت ها و سیاستهای بخش کشاورزی استان لرستان می باشند.
 
صیادی  در ادامه به تفکیک محصولات کشاورزی تولید شده پرداخت و گفت:گندم با ثبت رکورد 586هزارتن بیشترین میزان محصول تولید شده را در بین تمامی محصولات کشاورزی استان به خود اختصاص داده است که می توان علت آن را به عواملی از قبیل بارندگی مستمر و با پراکنش زمانی و مکانی مناسب، افزایش درجه و ضریب مکانیزاسیون، ارتقائ سطح مدیریت مزرعه و همچنین توزیع بذور اصلاح شده معطوف کرد.
 وی افزود:چغندر قند با 245 هزارتن، هندوانه با 240 هزارتن، سیب زمینی با 230 هزارتن ، جو با 185هزارتن، خیار با 170 هزار تن، شیرخام با 152هزارتن، ذرت علوفه ای با 130 هزارتن ده محصولی می باشند که از نظر حجم به ترتیب بیشترین مقدار تولید را به خود اختصاص داده اند.
 
معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورز لرستان اظهار داشت:همچنین از نظر میزان ارزش تولیدات حبوبات با 7 هزار و680 میلیارد ریال بیشترین میزان ثروت را برای استان ایجاد نموده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.