مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سلسله از کشت ۱۳ هزار و ۲۲۰ هکتار غلات در سال زراعی جاری در اراضی این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سپهوند گفت: در سال زراعی جاری 5200 هکتار از اراضی آبی این شهرستان به کاشت گندم آبی اختصاص‌یافته است که 71 درصد این سطح به میزان 3700 هکتار به‌صورت کشت مکانیزه کامل و با دستگاه‌های مخصوص کشت گندم آبی کشت‌شده است.

وی بابیان اینکه میزان 10 هزار هکتار از اراضی دیم نیز به کشت گندم اختصاص‌یافته است افزود: 66 درصد از این سطح به میزان 6700 هکتار نیز به‌صورت کشت مکانیزه کامل و با دستگاه‌های مخصوص کاشت گندم دیم کشت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به کاشت جو در سطح 6500 هکتار از اراضی این شهرستان گفت: 500 هکتار از این اراضی آبی و 6000 هکتار نیز دیم هستند که از این سطح 2820 هکتار آن به‌صورت مکانیزه کامل و با دستگاه‌های مخصوص کاشت غلات کشت‌شده که درصد کشت مکانیزه جوی شهرستان نیز حدود 44 درصد است.

وی با اشاره به اینکه 21 هزار و 700 هکتار سطح زیر کاشت غلات شهرستان است، افزود: حدود 61 درصد از این مجموع به‌صورت کاملاً مکانیزه کشت‌شده است.

سپهوند بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های حاصل در کاشت غلات در سطح شهرستان سلسله توسعه کاشت به‌صورت مکانیزه است گفت: توزیع حدود 1200 تن انواع بذر اصلاح‌شده، توزیع انواع کودهای شیمیایی به میزان حدود 1300 تن و برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد برای کشاورزان و بهره‌برداران ازجمله خدماتی بوده است که در این راستا جهاد کشاورزی به کشاورزان ارائه داده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری و در سال آینده حدود 29 هزار تن گندم و حدود 9500 تن جو در شهرستان سلسله برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله افزود: البته کشت‌های پائیزه غلات در فصل پائیز با تنش خشکی و سرمای بسیار شدیدی مواجه شدند که خساراتی به محصولات زراعی وارد گردید که موجب کاهش تولید خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.