معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: این استان رتبه برتر را در پرداخت تسهیلات رونق تولید از نظر درصد اعتبار اختصاص یافته نسبت به سهمیه جذب شده کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ غضنفری گفت: نرخ بیکاری در استان لرستان نسبت به تابستان سال گذشته کاهش داشته و نرخ مشارکت اقتصادی در لرستان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این که مسئولان استان موافق سرمایه گذاری در همه عرصه ها هستند اما در چارچوب قانون باید حافظ محیط زیست و منابع طبیعی نیز باشیم افزود: یکی از وجوه بارز اقتصاد مقاومتی مقابله با فرصت سوزی است و ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به سرمایه گذارانی نیاز داریم که دنبال اتلاف منابع نباشند.

غضنفری همچنین پیچ و خم های اداری را یکی از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در استان دانست و گفت: این امر موجب انصراف سرمایه گذار می شود و هدف ما از برگزاری ستاد تسهیل و سفر به شهرستانها رفع همین موانع و تصمیم صحیح است.

به گفته وی شهرستان الیگودرز در همه بخش های اقتصادی قابلیت های فراوانی دارد از جمله در بخش کشاورزی و کاشت گل محمدی و در باغداری ، بخش معدن و معادن کربنات کلسیم پتانسیل های کم نظیری دارد.

فرماندار الیگودرز نیز دراین نشست با اشاره به ظرفیت های شهرستان الیگودرز در بخش های مختلف صنعت و معدن و کشاورزی و با اشاره به آمادگی شهرستان برای جذب سرمایه گذار گفت: سرمایه گذاری در الیگودرز نیازمند همکاری مسوولان در استان و شهرستان است.

میرزایی اصل افزود: از مجموع 180 واحد تولیدی شهرستان الیگودرز 60 درصد فعال هستند و 40 درصد این واحد ها عملا راکد شده اند.

وی گفت: واحدهای تولیدی در الیگودرز با مشکل کمبود نقدینگی و فرسودگی دستگاه ها روبرو بوده و در این زمینه ها نیازمند کمک و تسهیلات بانکی هستند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.