رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: در حادثه تروریستی حله احتمال آمار مبنی بر افزایش اجساد زیاد است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان با موضوع پایان مراحل تعیین هویت جانباختگان حوادث انفجار حله عراق و تصادف قطار برگزار شد، گفت: ما در این 2 هفته، روزهای پرکاری رو پشت سر گذاشتیم که حادثه تروریستی حله عراق بسیار حجیم و بسیار سنگین بود. 

وی بیان کرد: نمونه برداری از مغز استخوان و DNA این اجساد در حالی بود که از تیم های پزشکی مجرب و تخصصی استفاده کردیم.

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه به دلیل درصد سوختگی بالای اجساد و غیر قابل تشخیص بودن این شهدا، شناسایی اجساد ظرف مدت ۴ روز صورت گرفت، افزود: بلافاصله پس از حادثه اجساد شهدا به تهران منتقل شد و از طریق آزمایشات DNA از خانوادهای این شهدا سریعا آغاز شد.

وی تصریح کرد: از ۵۲ اجساد ۴۸ پیکر شناسایی شد که تعداد ۴ کاور به دلیل متلاشی بودن قابل شناسایی نبود که این امکان از طریق تطبیق نمونه گیری از خانوادها امکان پذیر است.

شجاعی گفت: طبق آزمایشات DNA از خانوادهای این شهدا مشخص شد که بیشترین اجساد مطلق به استان خوزستان بودند.

رییس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: کار شناسایی این اجساد با تطبیق آزمایشات صورت گرفته از خانواده های این شهدا به اتمام رسیده که در این بین از ۵۷ کاور ارسال شده ۳۶ نفر زن،۱۲ نفر مرد و ۴ نفر با هویت نامشخص بودند که در این بین ۱ نفر عراقی و ۱ نفر با هویت افغانی مشخص شده است که از طریق آزمایشات صورت گرفته به اتمام رسید.

وی افزود: در حادثه حله احتمال آمار مبنی بر افزایش اجساد زیاد است و احتمال بالا بودن این شناسایی اجساد بالا است.

شجاعی در ادامه با اشاره به آمار جان باختگان سانحه قطار سمنان گفت: آمار قطعی تعداد جان باختگان سانحه برخورد ۲ قطار مسافری در مسیر سمنان _دامغان ۴۵ نفر است.

وی با بیان اینکه با تلاش امدادگران اجساد ۴۵ جان باخته سانحه قطار پس از جستجو به تهران برای شناسایی انتقال یافتند، تصریح کرد: بلافاصله کار تشخیص از جان باختگان با آزمایشات DNA از خانوادهای این اجساد صورت گرفت.

رییس سازمان پزشکی قانونی عنوان کرد: جراحت مجروحان این سانحه به حدی نبود که مجروحی جان خود را به خاطر شدت جراحت از دست بدهد.

وی اظهار کرد: حضور بستگان درجه اول برای گرفتن نمونه خون و انجام آزمایش DNA ضروری بود که تا روز گذشته ۴۳ نفر از اجساد حادثه قطار شناسایی و به خانوادهاشان تحویل داده شد.
 
شجاعی در ادامه به بالا بودن آزمایشات ژنتیک پرداخت و تاکید کرد:با توجه به بالا بودن هزینه این آزمایشات ما کار طبیق از خانوادها را مجبورشدیم در چندین بار انجام دهیم.

وی یادآور شد: تا کنون ما هیچ هزینه از خانواده های شهدای حله و حادثه قطار دریافت نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار