در هفته گذشته وزیر بهداشت برای بازدید روند شناسایی اجساد شهدای حله به پزشکی قانونی رفت و از شرایط سخت شناسایی هویت آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته حادثه تروریستی در حله عراق و برخورد دو قطار در سمنان، کشور را در ماتم فروبرد. وزیر بهداشت نیز چهارشنبه 10 آذرماه در مراسم تشییع پیکر جانباختگان قطار مشهد-تبریز شرکت کرد و از دستور قاطع ریاست جمهوری برای بررسی های لازم خبر داد.

حضور وزیر بهداشت در مراسم تشییع پیکر جانباختگان قطار تبریز-مشهد
سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در این مراسم با ابراز تاسف از این واقعه گفت: پیرامون این موضوع که این حادثه چرا برای مسافران قطار آذربایجان و چرا در این روزها این اتفاق افتاد در نقش بسزای مردم آذربایجان در دفاع از حریم اهل بیت و ولایت نهفته است.

هاشمی در مورد بررسی علل این حادثه تاکید کرد: رییس جمهور در هیات دولت دستور قاطع داده اند تا بررسی های لازم انجام شود تا طبق قانون با هر فرد و در هر پستی که در این حادثه کوتاهی کرده اند برخورد شود.

انتقال 52 جسد از حادثه تروریستی عراق به کشور/ لزوم ریشه‌یابی حوادث اخیر عراق و سمنان
وزیر بهداشت درخصوص روند شناسایی اجساد شهدای حادثه تروریستی حله عراق گفت: در حال حاضر 52 جسد به همراه تعدادی اعضای بدن به کشور منتقل شده‌اند، شرایط برای شناسایی آنها کمی سخت‌تر است؛ چراکه درمورد حادثه سمنان، هویت مسافران مشخص است و می‌دانیم چه کسانی در میان مسافران قطار سمنان نیستند، اما در مورد حادثه عراق با توجه به اینکه همه زائران کربلا هنوز بازنگشته‌اند و همچنین تعدادی هم از مسیر سازمان حج و زیارت به کربلا نرفته‌اند، این تشخیص زمان‌بر است.

شناسایی هویت 14 نفر از شهدای حادثه حله از طریق آزمایشات DNA
احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشورگفت: 5 آذر ماه سال جاری اجساد 52 نفر از شهدای تروریستی انفجار حله عراق برای تعیین هویت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی آزمایشگاهی کهریزک استان تهران ارسال شد و کار اولیه معاینات تشخیصی در ساعات اولیه با حضور معاون دادستان، تیم تشخیص هویت ناجا و سه تیم کارشناسی تخصصی پزشکی قانونی انجام گرفت. 

وی ادامه داد: متخصصان ژنتیک پزشکی قانونی استان تهران با اخذ نمونه DNA از اجساد به تعیین هویت اجساد پرداختند که هویت 14 نفر از شهدا 8 آذرماه با انجام آزمایشات صورت گرفته مشخص شد.

مخالفت بيمه گران با تعرفه پرستارى در منزل/ تقابل وزارت‌بهداشت با نظام پرستارى فرصت‌های طلایی را سوزاند
محمد میرزابیگی معاون پرستارى وزارت بهداشت ضمن ابراز تاسف از مخالفت بیمه‌ها با تصویب تعرفه‌های پرستاری در منزل، تاکید کرد: این مخالفت غلط است و نباید صورت می‌گرفت. ما تلاش خود را برای جلب نظر موافق اعضای شورای عالی بیمه انجام می‌دهیم، اما در عین حال دوستان از همین نمونه کار باید درس بگیرند و بدانند که هر امری، ورزیدگی و تجربه مختص به خود را می‌خواهد.

۵۳۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار به‌دلیل آنفلوآنزا معدوم شد/پروانه مرغداری‌ها بازنگری می‌شود
مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشوربه دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چهار مرغداری اطراف تهران نشست خبری اضطراری برگزار کرد تا آخرین اخبار مربوط به شیوع آنفلوانزا در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

وی گفت: قبل از اینکه ویروس آنفلوانزای پرندگان در مرغداری خاصی مشاهده شود، ما امسال برنامه پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را اجرا کردیم که 35 هزار نمونه سرمی و مولکولی از 1800 واحد صنعتی، بومی و بازار عرضه پرندگان در سراسر کشور برداشت کردیم. 

خلج در توضیح دیگر این موضوع گفت: بالغ بر 120 هزار نمونه به دست آمد که در تمام آنها گردش ویروس آنفلوانزای مرغی وجود نداشت.

وی در مورد آمار و ارقام تلفات از آنفلوانزای حاد پرندگان هم گفت: در مجموع 513 هزار قطعه پرنده معدوم شده که در یک مرغداری 232 هزار قطعه و در مرغداری‌های دیگر به ترتیب 38 هزار و 332، 24 هزار و 690 قطعه و در نهایت 218 هزار قطعه معدوم شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.