مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری افزایش بی‌سابقه مصرف برق داشتیم که مصرف برق افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داود راهزادی در نشست کارگروه مصرف بهینه انرژی هدف از برگزاری این نشست را بهینه سازی مصرف انرژی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه دانست و گفت: مصرف انرژی در ادارات بالا است که امیدواریم برگزاری این نشست‌ها موجب بهینه سازی مصرف انرژی ادارات شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصرف بالای برق در استان افزود: در سال جاری شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف برق داشتیم که مصرف برق افزایش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی خواستار برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه انرژی شد و گفت: مدیریت مصرف انرژی در ادارات یک الزام قانونی و ضرورت ملی است.

راهزادی بیان کرد: منابع انرژی محدود و افزایش تقاضا بالا است لذا برنامه‌ریزی برای اصلاح الگوی مصرف، صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف انرژی در ادارات ارائه شود.

این مسؤول با اشاره به وجود 220 هزار مشترک برق در استان گفت: 85 درصد انشعابات برق، انشعابات خانگی است اما تنها 45 درصد انرژی در منازل استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: 9 درصد مشترکان برق ادارات هستند اما میزان مصرف برق در استان 15 درصد است که این آمار مصرف بالای انرژی را نشان می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه 1 درصد انرژی برق در بخش صنعت و یک درصد در بخش کشاورزی است، گفت: در بخش صنعت 1200 و بخش کشاورزی 2500 مشترک وجود دارد، ضمن اینکه 15 درصد مصرف برق در بخش‌های عمومی و تجاری استفاده می‌شود.

راهزادی از اجرای طرح ممیزی در ادارات استان اشاره کرد و گفت: طرح ممیزی در اداراتی و برخی واحدها مانند صدا و سیما، استانداری، دانشگاه یاسوج و چند اداره دیگر انجام شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.