قم؛

افزایش ضریب ایمنی کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با توجه به اجرایی شدن مصوبه های کمیته ایمنی،ازافزایش ضریب ایمنی کارگران دراستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛بازوند گفت:با اقدام هایی که در کمیته ایمنی صورت گرفته ، در شش ماهه اول امسال ما 92 مورد حادثه داشته ایم ،این درحالیست که در سال گذشته 473 مورد حادثه دراین استان اتفاق افتاده بود.

وی افزود: تاکنون جلسه های مختلفی با تشکیل چهار کارگروه تخصصی ایمنی حریق، تخصصی ایمنی صنایع، معادن و صنوف، تخصصی ساماندهی کارگران میدانی و کارگروه تخصصی اجرایی مصوبات برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این کمیته 46 مصوبه در زمینه های مختلف مرتبط با ایمنی دراستان تایید که بیش از 70 درصد آن عملی شده و مابقی آن نیز در دست پیگیری است.

به گفته وی، امسال هشت تن بر اثر حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست دادند که نسبت به سال های گذشته مرگ ناشی از حوادث کاهش چشمگیری داشته است.

بازوند درادامه به وضعیت جایگاه های سوخت و مخازن گازتاکسی ها اشاره کرد و گفت: در کمیته ایمنی اصلاح و بازسازی ، 39 جایگاه های CNG از لحاظ ایمنی و مسائل حفاظتی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد سه جایگاه غیر ایمن تشخیص داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در ادامه گزارشی از اقدامات در پارک های و فضاهای سبز ارائه کرد و گفت: از مجموع 284 پارک محلی و شهری، 170 پارک کوچک در دستور قرار گرفت و کار سیستم روشنایی و شبکه برق آنها به اتمام رسید.

وی به وضعیت پارک بازی کودکان اشاره کرد و گفت: در خصوص پارک بازی کودکان نیز 35 زمین بازی با بیش از پنج هزار متر مربع شناسایی و وسایل بازی فرسوده و فلزی آنها خارج شد و کف پوشی آنها نیز پس از تایید اداره کل استاندارد صورت گرفت.

بازوندتصریح کرد:آموزش مربوط به ایمنی وحفاظت فنی برای پیمانکاران،مسئولین ایمنی، کارگران و کارفرمایان، آموزش درحوزه های اجتماعی و مهارتهای زندگی مانند بحث اعتیاد، آموزش مباحث مربوط به کارآفرینی، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار، آموزش مقررات تعاون برای تعاونگران و شاغلان بخش تعاون، آموزش مقررات کار وتامین اجتماعی برای نمایندگان هیات تشخیص و حل اختلاف را از مهمترین دوره های آموزشی در این استان برشمرد.


انتهای پیام/ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار