فرماندهی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد موشکی که دیروز فرودگاه تلعفر را هدف قرار داد از سوی داعش شلیک نشده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الحشد الشعبی عراق، فرماندهی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد موشکی که دیروز فرودگاه تلعفر را هدف قرار داد از سوی داعش شلیک نشده بود.

فرماندهی نیروهای مردمی عراق روز جمعه در خصوص حادثه حمله موشکی به فرودگاه تلعفر بیانیه ای صادر کردند. این حمله دقایقی پس از پایان نشست حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با فرماندهان نیروهای مردمی عراق صورت گرفته بود.

متن این بیانیه به این شرح است: 
وَإذْ یَمْکُرُ بِکَ الَّذِینَ کَفَرُواْ لِیُثْبِتُوکَ أَوْ یَقْتُلُوکَ أَوْ یُخْرِجُوکَ وَیَمْکُرُونَ وَیَمْکُرُ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ، (و یاد کن هنگامى را که کافران درباره تو نیرنگ می کردند تا تو را به بند کشند یا بکشند یا اخراج کنند و نیرنگ مى‏ زدند و خدا تدبیر می کرد و خدا بهترین تدبیرکنندگان است). (الأنفال/30).

در ساعت شانزده و سی دقیقه روز پنجشنبه بیست و چهارم نوامبر، در فرودگاه تلعفر چادری که محل نشست فرماندهان نیروهای مردمی عراق بود پس از آنکه حیدر العبادی، نخست وزیر عراق این محل را ترک کرد هدف موشک قرار گرفت. این حمله موشکی منجر به زخمی شدن تعدادی از رزمندگان شد.

در پی این حمله کمیته تحقیقی در خصوص این حادثه تشکیل شد. از بقایای موشکی که به فرودگاه تعلفر اصابت کرده بود مشخص شد که این موشک از سوی گروه تروریستی داعش شلیک نشده است بلکه این موشک از نوع لیزری است که یک هواپیما آن را شلیک کرده است و در فاصله یک و نیم متری چادری که محل نشست بود اصابت کرده است. این در حالی است که در زمان این حمله در فضای منطقه پهپادهای نیروهای ائتلاف در حال پرواز بوده اند.

از این رو نیروهای مردمی عراق از ائتلاف می خواهد در خصوص حادثه دیروز توضیح دهند چرا که آسمان عراق در سمت غرب موصل تحت سیطره نیروهای ائتلاف است و ائتلاف از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل تحرکات نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی عراق را کاملاً زیر نظر دارند. 

فرماندهی نیروهای مردمی عراق تاکید کرد پس از تکمیل تحقیقات، موضع روشنی را در خصوص این حادثه اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار