یکی از اعضای فعال مرکز پیوند اعضا گفت:تاکنون بیش از 8 هزار نفر از مردم کارت اهدای عضو را تکمیل کرده‌اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سجادی‌فر گفت: اولین همایش اهدای عضو روز پنجشنبه چهارم آذرماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود و این ظرفیت بسیار بزرگی برای استان و شهر تبریز تا فرهنگ اهدای عضو در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

وی افزود: تاکنون بیش از 8 هزار نفر از مردم کارت اهدای عضو را تکمیل کرده‌اند که برای 7 هزار و 718 نفر آنان کارت اهدای عضو صادر شده و برای بقیه نیز کارت‌ها در دست اقدام است.

سجادی‌فر تصریح کرد: از سال 90 تا 94، تنها 8 نفر به اهدای عضو رضایت داده بودند ولی در 8 ماهه امسال این رقم با افزایش  1.5 برابری به تعداد 10 نفر رسیده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا نیز گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده حدود 30 درصد افرادی که برای پیوند کبد به شیراز اعزام می‌شوند از شمال‌غرب کشور هستند.

ایرجیان گفت: بسیج جامعه پزشکی در دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس نیز حضور فعالی دارد و ویزیت رایگان در مناطق محروم نیز در راستای خدمات‌رسانی به قشر محروم و کم برخوردار است.

وی افزود: همچنین اعضای بسیج جامعه پزشکی در حال حاضر در محور مقاومت در سوریه  و نیز حضور دارند.

ایرجیان خاطرنشان کرد: ابلاغ برنامه‌های شاخص از جمله بزرگداشت مراسم آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد، برپایی هشتمین بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه الزهرا(س) در منطقه محروم و کم برخوردار در مرداد ماه امسال، گرامیداشت هفته بسیج در چهارم آذرماه در تالار وحدت، اختتامیه هشتمین بیمارستان صحرایی و تجلیل از عوامل اجرایی و در کنار آن گردهمایی از فعالان اهدای عضو، اهدای زندگی و خانواده‌های اهدا کنندگان اعضاء، عناوین اصلی برنامه‌های گرامیداشت بسیج جامعه پزشکی است.

وی در خصوص اهمیت برپایی بیمارستان صحرایی در نقاط محروم گفت: با توجه به این که  منطقه مرزی خداآفرین یکی از نقاط محروم و کم‌برخوردار به‌شمار می‌آید و در آن منطقه حتی یک پزشک متخصص وجود ندارد بنابراین با کارشناسی‌های صورت گرفته تصمیم گرفته شد هشتمین بیمارستان صحرایی در این منطقه دایر شود.

ایرجیان ادامه داد: نشان دادن اقدام و عمل در صحنه جامعه پزشکی، انسجام نیروهای بسیجی و انجام رزمایش عملی در صحنه واقعی، پیام رسان انقلاب اسلامی به مناطق محروم منطقه و... از جمله مهم‌ترین اهداف احداث و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم است.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در طی زمان برگزاری بیمارستان صحرایی در منطقه مرزی خداآفرین گفت: مبارزه با جنگ نرم دشمنان و معاندان نظام اسلامی، جریان‌سازی روحیه ایثار و فداکاری در بین جامعه پزشکی، نقش سپاه به عنوان قطعی‌ترین ارکان انقلاب، آمادگی رزمی و دفاعی بسیج جامعه پزشکی از دیگر اهداف احداث بیمارستان صحرایی در این منطقه بود و بسیج جامعه پزشکی مصمم است در هر کجایی که کمبود و نقصی باشد آن را برطرف کند.

ایرجیان در ادامه تلفیق بسیج جامعه پزشکی و مجموعه بسیج کارمندی را یکی از  اقدامات مناسب اعلام کرد که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: تلفیق بسیج کارمندی و بسیج جامعه پزشکی که با هماهنگی سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت در حوزه سلامت یک واحد متحد شکل گرفته است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا گفت: برگزاری کارگاه آموزشی توانمند سازی سرگروه های صالحین به تعداد 150 نفر، گرامیداشت روز بصیرت در 9 دی ، اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، برگزاری جلسات ماهانه سرگروه‌های صالحین، برگزاری همایش بزرگ پدافند غیر عامل در آبان ماه که با استقبال بسیجیان جامعه پزشکی برگزار شد، ویزیت عمومی و تخصصی ماهانه رایگان در مناطق محروم به صورت رایگان از جمله در مناطق ورزقان و خداآفرین از دیگر برنامه ها و اقدامات بسیج جامعه پزشکی است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا در ادامه به خدمات‌رسانی پزشکان در اربعین حسینی  اشاره کرد و افزود: در اربعین حسینی نیز 50 پزشک و پرستار نیز در قالب دو تیم مجزا در حد فاصل شهر نجف و کربلا به ارائه خدمات پزشکی مشغول بودند و همچنین تعداد دیگری از پزشکان جامعه بسیج پزشکی در مرز مهران مستقر شده و  خدمات بهداشتی و پزشکی به زائران ارائه می‌کردند.

وی در ادامه از حضور رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به همایش بزرگ بسیج و احیاگران سلامت خبر داد و گفت: در این همایش دکتر رئیس‌زاده، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا  و دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور خواهند داشت.

رئیس بسیج جامعه پزشکی  سپاه عاشورا در ادامه در خصوص آمار عضویت تعداد جامعه پزشکی اظهار داشت:  چندین هزار نفر از پزشکان کشورمان عضو بسیج جامعه پزشکی هستند که هم اکنون در محور مقاومت نیز حضور فعال و چشمگیری دارند.

وی در ادامه تصریح کرد : با توجه به آمارهای ارائه شده حدود 30 درصد افرادی که برای پیوند کبد به شیراز اعزام می شوند  از شمال‌غرب کشور هستند که امیدواریم با افتتاح و راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در تبریز شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیماران باشیم.

ایرجیان تصریح کرد: بیمارانی که به خاطر پیوند کبد به شیراز مراجعه می‌کنند دارای مشکلات عدیده‌ای هستند، مشکلاتی همچون رفت و آمد، بحث اسکان طولانی مدت و هزینه آن و مشکلات بسیاری که این بیماران را رنج می‌دهد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد : بحث اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی این موضوع به بسیج جامعه پزشکی محول شده و ما موضوع فرهنگ‌سازی آن را از بیمارستان صحرایی چاراویماق آغاز کرده‌ایم.

ایرجیان ادامه داد: راه‌اندازی مرکز پیوند در شهر تبریز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و امیدواریم با حمایت‌های آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز و سردار کریمیان و حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیماران باشیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.