معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تولید ۳۰۰ تنوع کالایی در منطقه، اظهار داشت وگفت: این کالا‌ها در بخش‌های مختلف اعم از سلولزی، چوب و مبلمان، خودرو و صنایع وابسته، مصالح ساختمانی، فلزی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، پوشاک، نفت و گاز، شیمیایی و... در ارس تولید می‌شوند و ارمنستان می‌تواند اقلام مورد نیاز بازار خود را از تولیدات ارس تامین کند.

علی نویدگفت: دومین مزیت ارس برای کشور ارمنستان بهره‌وری حداکثری از مرز نوردوز است و باتوجه به ظرفیت‌های موجود ارمنستان می‌تواند از منطقه آزاد ارس برای انبار و انتقال کالا استفاده کند.

وی از افزایش میزان تبادل تجاری ایران و ارمنستان به ۶۰۰ میلیون دلار خبر داد و افزود: با تقویت ارتباطات میان تجار ایران و ارمنستان، این دو کشور می‌توانند تبادلات تجاری با سایر کشور‌های اتحادیه اوراسیا را نیز افزایش دهند. همچنین ارمنستان می‌تواند از طریق مرز نوردوز کالا‌های مورد نیاز خود از هند و چین را هم تامین نماید. 

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، تجارت، کشاورزی و گردشگری، ایده‌های سرمایه‌گذاری در ارس آماده ارائه است، یادآور شد: یک غرفه در مرکز تجاری ایرانیان در کشور ارمنستان مربوط به سازمان منطقه آزاد ارس است که تولیدات واحد‌های تولیدی منطقه جهت معرفی به بازار ارمنستان در آن محل به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است؛ هیات تجاری ارمنستان متشکل از تجار و سرمایه‌گذارانی در حوزه‌های مبلمان و صنایع چوبی، مصالح ساختمانی، برق و الکترونیک، مواد غذایی و فعالین حوزه گردشگری بودند که ضمن دیدار با مقامات اتاق بازرگانی تبریز، در منطقه آزاد ارس نیز حضور یافتند.

برچسب ها: تولید ، تنوع کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.