نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می‌شود.

دبیر نهمین کنفرانس زئولیت ایران گفت: در کنفرانس ملی زئولیت انجمن شیمی ایران آخرین دستاورد‌های علمی، پژوهشی و کاربردی زئولیت‌ها، مواد پروس و کاربرد‌های آنها بررسی خواهد شد.

 اسرافیلی افزود: این همایش روز‌های ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه میزبان پژوهشگران، دانشمندان، صنعتگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نهمین کنفرانس زئولیت ایران خواهد بود.

وی گفت: زئولیت یکی از پرکاربردترین مواد معدنی متخلخل در صنایع شیمیایی، غذایی، تصفیه آب و همچنین کشاورزی است که به دلیل اهمیت روزافزون در سال‌های اخیر تولید و کاربرد آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر نهمین کنفرانس زئولیت ایران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ شرکت‌کننده از دانشگاه‌ها و شهر‌های مختلف کشور در این کنفرانس حضور داشته باشند.

وی گفت: از شهرداران برخی کلان‌شهر‌ها و شهر‌های کشور با همکاری اداره محیط‌زیست جهت حضور در روز دوم کنفرانس دعوت شده است تا در مورد استفاده از ماده معدنی کلسیم کلرید به‌ جای سدیم کلرید در شرایط یخبندان تبادل نظر صورت گیرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از مواد معدنی و محصولات شیمیایی و همچنین سوغات و صنایع‌دستی در حاشیه کنفرانس باهدف معرفی پتانسیل‌های باغ شهر مراغه و افزایش همکاری دانشگاه و صنعت خبر داد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نهمین کنفرانس زئولیت ایران می‌توانند به وب‌سایت این کنفرانس به آدرس https://۹zcics.maragheh.ac.ir/fa مراجعه فرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.