به باور تحلیلگران، وعده اقتصادی ترامپ برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا می‌تواند موجب افزایش نرخ بهره و سقوط بهای طلا به کمتر از 1200 دلار شود.

سقوط بهای طلا به تاثیر از پدیده به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی هفته‌نامه "دِ ویک" در مطلبی نوشت: شب گذشته بهای طلا در بازار آسیا پیش از نشست تجاری اتحادیه اروپا با یک درصد افزایش به 1224 دلار در هر اونس رسید. با این حال، خبرگزاری رویترز در گزارشی زودهنگام از کاهش بهای اونس جهانی به پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر اشاره کرد.

بهای طلا پس از روز سه شنبه بزرگ و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند کاهشی خود را حفظ کرده و از چهارشنبه گذشته بهای هر اونس طلا از 1337 دلار به 1222 دلار سقوط کرده است.

به باور تحلیلگران، وعده 800 میلیارد دلاری دونالد ترامپ برای بازسازی و تقویت زیرساخت‌های آمریکا می تواند بر تورم در این کشور تاثیر گذاشته و با فشار بر بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) موجب افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر شود. رشد نرخ بهره نیز می تواند ضربات جبران ناپذیری به پیکره بهای فلز زرد وارد کند. چرا که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید اوراق قرضه با سود بالا افزایش می یابد و در مقابل از میزان تقاضا برای طلا و دیگر دارایی های با ریسک بالا کاسته می شود. این روند به پایین آمدن بهای فلز زرد منجر می شود.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا به دنبال ارائه آمارهای اقتصادی دولت ترامپ، نرخ بهره در ماه پایانی سال 2016 را افزایش دهد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه OANDA می گوید: مردم آمریکا دیگر نگران پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیستند. آنها اینک از تورم ناشی از روی کار آمدن ترامپ سخن می گویند؛ تورمی که می تواند نرخ استقراض و بازده را در آمریکا رشد دهد.

بسیاری از کارشناسان بازار نیز نسبت به کاهش بهای طلا تا مرز 1200 دلار در ماه های آینده هشدار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار