تیم ویژه ای از سه شنبه تحقیقات خود را در مورد دلایل سقوط موشک های بالستیک کره شمالی پس از پرتاب آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی فرمان صریح «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مبنی بر بررسی دلایل سقوط و ناکامی موشک های بالستیک این کشور پس از پرتاب، تیم ویژه ای از روز سه شنبه تحقیقات گسترده خود را در این خصوص آغاز می‌کند.

دستور رهبر کره شمالی پس از آن صادر شد که در هفته های اخیر دو فروند از موشک های بالستیک مدل «موسودان» این کشور پس از پرتاب سقوط کرد و منفجر شد.

کره شمالی مدتی است که کار آزمایش موشک های بالستیک و قاره پیما را آغاز کرده و فعالیت های این کشور همواره با اعتراضات برخی کشورها از جمله آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مواجه شده است.

این آزمایش ها البته تاکنون برای این کشور تحریم های شدیدی نیز از جانب این کشورها و شورای امنیت سازمان ملل به همراه داشته است.

گزارش های رسانه ای کره جنوبی از جمله یونهاپ، حاکی است که پیونگ یانگ در سال جاری میلادی بیش از ۲۰ فروند موشک بالستیک پرتاب کرده که بیشتر از هر زمانی دیگری است.

افزون بر این گزارش ها نشان می دهد که این کشور در حال گسترده تر کردن برنامه های موشکی بالستیک از لحاظ کمی و کیفی است.

همین گزارش ها تصریح می کند که سقوط این موشک ها در هفته های گذشته باعث نگرانی رهبر این کشور شده و او از مسئولان ذی ربط خواسته است تمامی واحدهایی را که به ساخت و پرتاب این موشک ها مربوط می شوند مورد بازرسی دقیق قرار دهند.

بر اساس برنامه اعلام شده رهبر کره شمالی؛ بازرسی های دقیق از بخش های دفاع ملی و موشکی کشور از روز اول نوامبر (فردا) به طور گسترده آغاز می شود و تمامی افرادی که در ساخت موشک ها نقش داشته‌اند، بازجویی خواهند شد.

برخی از رسانه های کره جنوبی اعلام کرده اند که رهبر کره شمالی تصور می کند برخی از جاسوسان آمریکا و یا کره جنوبی عامل سقوط موشک های موسودان هستند.

تعدادی از قطعات این موشک ها از کشورهای دیگر وارد کره شمالی می شود و این کشور تاکید دارد که این قطعات باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشخص شود علت سقوط نبوده است.
تحقیقات بر عهده «کیم وو هونگ» وزیر امنیت و ۶۰ کارشناس ضد جاسوسی این کشور گذاشته شده است تا همه مسایل را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند.

از پانزدهم آوریل سال جاری میلادی تاکنون کره شمالی هشت فروند موشک موسودان پرتاب کرده است که یکی از آنها پس از ۴۰۰ کیلومتر ارتفاع گرفتن و یکی هم بلافاصله پس از پرتاب سقوط کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار