باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

امروز در انتخابات آمریکا / از شکایت ملکه زیبایی فنلاند از ترامپ تا افشاگری جدید ویکی‌لیکس علیه کلینتون

امروز یک پیشگوی معروف آمریکایی از پیروزی قطعی ترامپ در انتخابات امسال خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا پایان ماراتن انتخاباتی آمریکا تنها 11 روز دیگر باقیست. اما در حالیکه اکثر نظرسنجی‌ها حاکی از سه دوره‌ای شدن دموکرات‌ها در کاخ سفید است، رقابت میان دو نامزد اصلی این انتخابات همچنان داغِ داغ است.

امروز با شکایت ملکه زیبایی سابق فنلاند از دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان، شمار شاکیان او به عدد 13 رسید. این زن که «نینی لاکسونن» نام دارد، امروز در مصاحبه با روزنامه فنلاندی ایلتا- سانومات گفت ترامپ در سال 2006 در حاشیه برگزاری یک مراسم، از او سوء استفاده جنسی کرده است. ترامپ تاکنون تمامی اتهاماتی که طی هفته‌های اخیر علیه او مطرح شده را رد کرده است؛ اما تمامی شاکیان او مدعی‌اند اسنادی دارند که ادعای آنها را ثابت می‌کند. ترامپ در مناظره‌های انتخاباتی نیز مدعی شد این اتهامات ساخته و پرداخته دموکرات‌هاست و او در طول عمر خود هیچ رفتار ناشایستی با زنان نداشته است، اما افشاگری‌های اخلاقی اخیر علیه او اکنون به یک داستان دنباله‌دار تبدیل شده است.

امروز در انتخابات آمریکا / از شکایت ملکه زیبایی فنلاند از ترامپ تا افشاگری جدید ویکی‌لیکس علیه کلینتون

میلیاردر آمریکایی امروز پس از این افشاگری بار دیگر حزب دموکرات و رسانه‌های آمریکایی را به تلاش برای مخدوش کردن وجهه خود متهم کرد. او گفت 93 درصد رسانه‌ها در آمریکا علیه او فعالیت می‌کنند و اگر نکته مثبتی هم در مورد او وجود داشته باشد، آنها آن را منفی نشان می‌دهند. البته این ادعای ترامپ چندان هم دور از واقعیت نبود؛ چراکه مرکز تحقیقات رسانه‌ای آمریکا چندی پیش در گزارشی عنوان کرد ۹۱ درصد اخبار مربوط به ترامپ، اخباری است که به موضوعات منفی مرتبط با او اشاره دارند.

ترامپ همچنین امروز در جمع هواداران خود در ایالت اوهایو بار دیگر اعتبار نظرسنجی‌های انتخاباتی را زیر سوال برد و گفت نتایج این نظرسنجی‌ها برای او مهم نیست و او برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها پیروز نهایی انتخابات خواهد بود. نامزد جمهوری‌خواهان هفته گذشته نیز گفت رسانه‌های حامی حزب دموکرات با انتشار این نظرسنجی‌های "ساختگی" قصد دارند طرفداران او را از شرکت در انتخابات ناامید کنند. 

ترامپ در حالی در اوهایو خواستار بی‌توجهی هوادارانش به نتایج نظرسنجی‌ها شد که این ایالت به دلیل آرای خاکستری خود از اهمیت فوق‌العاده‌ای در انتخابات آمریکا برخوردار است؛ به طوریکه از سال 1960 تاکنون، هر نامزدی که در اوهایو بیشترین رای را به دست آورده، در نهایت پیروز انتخابات شده است. وی در ادامه سخنرانی امروز خود در این ایالت، هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود را نیز برای چندمین بار یک "دروغگوی بزرگ" خطاب کرد و از مردم این ایالت خواست برای مقابله با کلینتون در روز انتخابات از خانه‌های خود بیرون بیایند و در رای‌گیری شرکت کنند.

امروز همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ادعای آمریکا درباره دخالت مسکو در روند انتخابات را رد کرد. وی در یک نشست عمومی گفت: «آیا واقعاً کسی باور می‌کند که روسیه بتواند با حمایت از یک نامزد یا حمله سایبری به پایگاه‌های یک نامزد دیگر بر انتخاب مردم آمریکا تأثیرگذار باشد؟ مگر آمریکا یک ابرقدرت نیست؟ اگر اشتباه می‌کنم من را تصحیح کنید!" پوتین در ادامه گفت از ایده بهبود روابط مسکو – واشینگتن و اظهاراتی که ترامپ در این باره به زبان آورده است، استقبال می‌کند؛ اما در انتخابات آمریکا کاملاً بی‌طرف است و از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند. وی همچنین گفت ادعای حمایت روسیه از ترامپ و مداخله این کشور در انتخابات، داستانی است که خود آمریکایی‌ها برای تاثیرگذاری بر رای مردم کشورشان آن را ساخته‌اند تا با ترساندن آنها از روسیه، نتیجه انتخابات را به میل خود تغییر دهند. پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اتهامات مطرح شده درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را "مضحک" توصیف کرده بود. 

به دنبال این اظهارنظر پوتین، ترامپ نیز در یک سخنرانی انتخاباتی در کارولینای شمالی ادعای دموکرات‌ها درمورد دخالت روسیه در هک مکاتبات ایمیلی مقامات این حزب برای کمک به وی در شکست دادن هیلاری کلینتون را "بی‌اساس" خواند و گفت شاید مانند سال 2014 که کره شمالی وبسایت شرکت سونی پیکچرز را هک کرد، این بار نیز پای این کشور در هک ایمیل‌های حزب دموکرات در میان باشد. 

در ادامه اتفاقات انتخاباتی امروز، یک پیشگوی معروف آمریکایی به نام «هلموت نورپوث»، ترامپ را به عنوان برنده نهایی انتخابات معرفی کرد. این استاد علوم سیاسی دانشگاه نیویورک که با فرمول اختصاصی خود در طول 30 سال اخیر تقریباً نتیجه تمام انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا را درست پیش‌بینی کرده است، امروز گفت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ پیروز خواهد شد. تنها پیش‌بینی اشتباه او پیروزی «ال‌گور» در انتخابات ریاست جمهوری 2000 بود که وی در یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌های ریاست جمهوری تاریخ آمریکا با وجود تعداد رای مردمی بیشتر نسبت به جرج بوش در آرای الکترال نتیجه را به او واگذار کرد.

اما هیلاری کلینتون که مانند ترامپ امروز در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود به کارولینای شمالی رفته بود، در همایشی که با حضور میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا در این ایالت برگزار شد، گفت مناظره‌ها ثابت می‌کند که او رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود. او به هواداران خود گفت که چهار ساعت و نیم با ترامپ مناظره کرده است و کسی که حتی یکی از 3 مناظره انتخاباتی 90 دقیقه‌ای او با نامزد جمهوری خواهان را دیده باشد، با قاطعیت می‌داند که او پیروز انتخابات خواهد بود.

وبسایت اسپوتنیک نیز امروز مدعی شد که کلینتون با اطمینان از پیروزی خود در انتخابات، «جو بایدن» معاون اوباما را به عنوان گزینه اول خود برای تصدی وزارت امور خارجه در نظر گرفته است. این وبسایت خبری به نقل از یک منبع آگاه نوشت بایدن در صدر فهرست نامزدهای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا در دولت کلینتون است و در حال حاضر رایزنی‌هایی در جریان است تا وی را برای قبول ریاست بر دستگاه دیپلماسی آمریکا متقاعد کنند. 

با این حال، پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس امروز در ادامه افشاگری‌های خود علیه کلینتون مدعی شد او از یک مشکل جدی در سرش رنج می‌برد. ویکی لیکس این خبر را با استناد به نوشته آوریل سال گذشته یکی از معاونان کلینتون مطرح کرده که در آن آمده است کلینتون به دلیل یک اختلال مغزی بیشتر از روی یادداشت سخنرانی می‌کند.

در حالیکه با افشاگری‌های اخلاقی اخیر علیه ترامپ، موضوع سلامت جسمی کلینتون و لخته خونی که سال 2012 در سر او مشاهده شده بود، طی هفته‌های اخیر کاملاً به فراموشی سپرده شده بود، افشاگری اخیر ویکی‌لیکس می‌تواند طی روزهای آینده مجدداً به دستاویزی برای ترامپ و ستاد انتخاباتی او برای زیر سوال بردن صلاحیت جسمی او برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شود.  

نویسنده: مهدی حاجت‌پور

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
چقدر مردم آمریکا بی شرم وحیا و قبیح شده اند که طرفدار دو نفر شده اند و از آن ها حمایت می کنند که هر کدام با سند و مدرک دیگری را به بی ناموسی و تجاوز و کشتار و ... متحم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
شکی نیست اول که هر کدومشون انتخاب بشه از قبل بوده و این انتخابات فقط یک نمایش هست این رئیس جمهور از قبل توسط سیاست هایی که اتخاذ میشه انتخاب شده و انتخابات فقط یه بازار گرمی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
با این همه فضاحت چطور 30 - 40 درصد آمریکائیا بهش رای دادن ؟؟؟؟؟؟؟؟ مثل اینکه این چیزا تو آمریکا رایجه و بی شرفی و بی ناموسی عیب محسوب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
تف به هردوشون اخه هرکدومشون ا. اون یکی نجس تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
هر کدومشون بشند دشمنی با نظامه ایران و ملته ایران پابرجاست....شک نکنید.
آخرین اخبار