باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

امروز در انتخابات آمریکا / از کنایه ترامپ به بازیگر بدنام آمریکایی تا پیشتازی کلینتون در نظرسنجی‌های انتخاباتی

فارین پالیسی امروز نوشت ترامپ با به حاشیه راندن توافق هسته‌ای ایران، برگ برنده جمهوری‌خواهان در انتخابات امسال را سوزاند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنها دو هفته دیگر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است و دو نامزد اصلی این انتخابات از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تا رویارویی نهایی خود در آخرین "سه‌شنبه بزرگ" تقویم انتخاباتی آمریکا فاصله چندانی ندارند. 

امروز «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در ادامه حاشیه‌سازی‌های خود در واکنش به اتهاماتی که از سوی «جسیکا دریک» بازیگر فیلم‌های مستهجن آمریکایی علیه او مطرح شده است، با کنایه به خبرنگاران گفت: "مطمئن باشید نه من و نه هیچ مرد دیگری تا به حال به این زن پیشنهاد غیراخلاقی نداده است؛ چراکه سابقه او نشان می‌دهد خودش آماده انجام چنین کارهایی است و نیازی به پیشنهاد ندارد." این اولین بار بود که ترامپ مستقیماً یکی از شاکیان خود را مخاطب قرار می‌داد. تاکنون 12 زن از جمله این بازیگر بدنام آمریکایی که مدعی است ترامپ در سال 2006 در ازای پرداخت 10 هزار دلار پول خواهان برقراری رابطه غیراخلاقی با او شده است، علیه او دست به افشاگری زده‌اند. 

ترامپ مدعی است تمام این اتهامات، داستان‌پردازی است و ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون – رقیب دموکرات او – این زنان را برای تخریب چهره او اجیر کرده است. اما غالب این زنان در گذشته با ترامپ عکس دونفره انداخته‌اند و یکی از آنان به نام «جیل هارث» نیز امروز در واکنش به اظهارات دیروز ترامپ که آنها را پس از پایان یافتن انتخابات تهدید به شکایت کرده بود، گفت در صورت شکایت ترامپ، او نیز با ادله و اسناد کافی علیه او در مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. 

علاوه بر این، در حالیکه ترامپ پیش از این بارها هیلاری کلینتون و بنیاد خانوادگی او را به دریافت کمک مالی از کشورهای خارجی متهم کرده بود، امروز روزنامه «دیلی تلگراف» با انتشار گزارشی مدعی شد ستاد انتخاباتی ترامپ چندی پیش بر خلاف قوانین آمریکا برای دریافت 2 میلیون دلار کمک هزینه انتخاباتی با یک ثروتمند چینی وارد مذاکرده شده و به وی وعده داده است ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات لطف او را جبران خواهد کرد. 

امروز همچنین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که این روزها به منظور جمع‌آوری رای برای هیلاری کلینتون به ایالت کالیفرنیا رفته است، در آخرین هفته‌های حضور خود در کاخ سفید در لس‌آنجلس در یک برنامه زنده تلویزیونی شرکت کرد و به مجری این برنامه گفت اغلب اوقات هنگام تماشای مناظره‌های انتخاباتی یا سخنرانی‌های ترامپ در شهرها و ایالت‌های مختلف به صحبت‌های او می‌خندد!

وی همچنین در پاسخ به سوال مجری که از او درباره تفاوتش با ترامپ پرسید، با خنده گفت: "بزرگترین تفاوت من با او این است که من ساعت 3 نیمه شب توییتربازی نمی‌کنم!" اوباما در این برنامه در واکنش به پست توییتری جدید ترامپ که گفته است "نام اوباما به عنوان بدترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا ثبت خواهد شد" نیز با کنایه گفت: "دستکم نام من به عنوان یک "رئیس جمهور" در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد؛ ولو بدترین آنها!"

امروز هیلاری کلینتون نیز که روز گذشته گفته بود دیگر کاری به کار ترامپ ندارد و پاسخ حرفهای او را نمی‌دهد، از نامزد جمهوری‌خواهان به دلیل اظهارنظر درمورد عملیات آزادسازی موصل و ناکارآمد خواندن این عملیات، انتقاد کرد. وی در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر منچستر در ایالت نیوهمپشایر گفت: ترامپ با انتقاد از عملیات موصل بار دیگر به جهان ثابت کرد معنای یک "فرمانده کل قوای فاقد صلاحیت" چیست! ترامپ دیروز در حساب توییتر خود گفته بود حمله به موصل در حال تبدیل شدن به یک "فاجعه کامل" است. 

نشریه معروف فارین پالیسی نیز امروز ترامپ را عامل شکست احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات معرفی کرد. این نشریه در مطلبی با این عنوان که "دموکرات‌های حامی توافق هسته‌ای ایران پیروزی احتمالی خود در انتخابات را مدیون ترامپ هستند" نوشت: در حالیکه پیش از طرح نام ترامپ در انتخابات امسال، با توجه به توافق هسته‌ای ایران، شرایط برای پیروزی قاطع و همزمان جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره و ریاست جمهوری به شدت مساعد بود، وی از همان ابتدای ورود به عرصه رقابتهای انتخاباتی با اظهارات جنجالی خود کفه ترازو را به نفع دموکرات‌ها سنگین کرد. 

فارین پالیسی در بخش دیگری از مقاله خود نوشت حزب جمهوری‌خواه با معرفی ترامپ به عنوان نامزد نهایی خود نه تنها رویای حضور در کاخ سفید را بر باد داد، بلکه باعث شد ترامپ با حاشیه‌سازی‌های بی‌وقفه خود توافق هسته‌ای ایران را از متن به حاشیه براند و باعث شود حتی نامزدهای نمایندگی حزب جمهوری‌خواه در کنگره نیز نتوانند در ایالت‌های مختلف آنگونه که تصور می‌شد از کارت ایران برای حذف رقبای دموکرات خود استفاده کنند. در واقع ترامپ با به حاشیه راندن توافق هسته‌ای ایران، برگ برنده جمهوری‌خواهان در انتخابات امسال را سوزاند.

در فاصله 14 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازار نظرسنجی‌های انتخاباتی نیز در این کشور حسابی داغ شده است. نظرسنجی‌های که هر یک آمار و ارقام متفاوتی را از میزان حمایت رای‌دهندگان آمریکایی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امسال ارائه می‌کنند؛ اما تقریباً تمامی آنها کلینتون را پیروز این انتخابات می‌دانند. 

در حالیکه روز گذشته شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» در جدیدترین نظرسنجی خود اعلام کرد کلینتون با اختلاف 12 درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش افتاده است، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز در نظرسنجی جداگانه خود، اختلاف آنها را 5 درصد (49 به 44) اعلام کرد و حتی روزنامه «بیزنس اینوستور دیلی» مدعی شد ترامپ در نظرسنجی جدید آن با اختلاف 3 دهم درصد (42.3 به 42 درصد) از کلینتون جلوتر است!

با این حال، در مابقی نظرسنجی‌هایی که طی روزهای گذشته منتشر شده است، کلینتون با اختلاف امتیاز بیشتری نسبت به ماه گذشته جلوتر از ترمپ است. رسوایی‌هایی اخلاقی ترامپ در طول یک ماه گذشته باعث شده است که فاصله او با نامزد دموکرات‌ها بویژه در میان رای‌دهندگان زن آمریکایی بیشتر از گذشته شود. البته ترامپ امروز در یک سخنرانی انتخاباتی بار دیگر اعلام کرد که از نظر او تمامی نظرسنجی‌های انتخاباتی "ساختگی" و محصول رسانه‌های دروغ‌پرداز حامی کلینتون است تا این باور را در میان رای‌دهندگان ایجاد کنند که او بختی برای پیروزی در انتخابات ندارد و با این کار، طرفداران او را از رای دادن در انتخابات منصرف کنند.  

نویسنده: مهدی حاجت‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
در شرایطی که ترامپ پوزه خودشو به خاک مالونده شاید بهترین کار شرکت نکرده آمریکایی ها در انتخابات باشه چون با سوابق سیاه کلینتون ایشون اصلاً برای چنین پستی مناسب نیست اون با ندانم کاری به بشریت ضربه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
هر دوشون دشمنان قسم خورده ای ما هستند ما هم دشمنان قسم خورده انها هستیم؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
به نظر من تنها چیزی که در یک دادگاه امریکایی هیچ ارزشی ندارد شرافت و کرامت و انسانیت یک فرد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
اینا وسیله اند اصلا کاری سناتورها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
هر کدومشون بشند،فرقی به حاله ملته ما ندارند...هر دوشون دشمنان قسم خورده ای ما هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
جفتشونم برای ایران کم برنامه ندارن
Germany
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
کلینتون مرموز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
بیامرزد پدرش را جواب خوبی به این خانم بد نام داد
آخرین اخبار