رئیس پلیس فتا با هشدار در مورد شگردهای جدید برخی افراد سودجو مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک، گفت: مردم استان باید بیش از پیش در این زمینه هوشیار باشند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرهنگ سید قدرت الله موسوی اطهر  اظهار داشت: شگرد جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک انبوه و ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی بر اساس بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی شده است.

وی گفت: افراد کلاه‌بردار اقدام به ارسال پیامک انبوه با متن‌های گوناگون شامل «شما برنده 50 میلیون ریال شده‌اید» کرده و طعمه خود را برای دریافت پول به یک «وب گاه» جعلی و به ظاهر واقعی هدایت و با درخواست مدارک شناسایی اعم از کارت ملی، کارت دانشجویی و دیگر مدارک اسکن شده با کیفیت بالا علاوه بر درخواست مشخصات بانکی و رمزهای عبور از هویت افراد نام نویسی شده نیز سوء استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این افراد سودجو با خرید سیم کارت با هویت جعلی سعی می‌کنند ردپای خود را در فضای مجازی مخفی نگه دارند.

سرهنگ موسوی اطهر عنوان کرد: کلاه‌برداران با داشتن مشخصات مورد نیاز عملیات بانکی، پس از نفوذ به حساب افراد اقدام به خرید اینترنتی کرده و با این روش طعمه‌های خود را فریب داده و مبالغی را سرقت می‌کنند.

وی خطاب به مردم کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: برای گرفتن جایزه نیازی به ارسال مشخصات شناسنامه‌ای و دیگر مدارک به ویژه رمزهای عابر بانک نیست و چنانچه پیشنهادی در این زمینه دریافت شد می‌توان با پلیس فتا استان در ارتباط بود و از صحت و سقم موضوع اطلاع یافت.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.