مدیر عامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم گذار گفت: ایجاد پایانه صادراتی و خرید تضمینی تخم مرغ منجر به افزایش دو برابری صادرات به بازارهای هدف شد.

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص خرید تضمینی تخم مرغ اظهار داشت: در یک هفته اخیر اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در راستای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به خریداری تخم مرغ با قیمت پایه 3 هزار و 500 تومان و بسته بندی آن با هدف صادرات به کشورهای هدف کرده است.

وی ادامه داد: اتحادیه، اولویت این خرید را بر مبنای حمایت از تولید داخل، افزایش صادرات به عراق و افغانستان و همچنین تنظیم بازار داخل بنا نهاده است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم گذار گفت: ایجاد پایانه صادراتی و خرید تضمینی تخم مرغ منجر به افزایش دو برابری میزان صادرات به بازارهای هدف شد.

ترکاشوند با بیان اینکه خرید تخم مرغ براساس استانداردهای صادراتی انجام می شود، افزود: وضعیت صادرات تخم مرغ به دنبال افزایش تقاضا نسبت به هفته های گذشته بهبود یافته که انتظار می رود این اقدام گامی موثر در جهت توسعه صادرات باشد.

وی در خصوص وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: از ابتدای سال جاری 30 هزار تن تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر شده که این روند در دو هفته اخیر به سبب افزایش تقاضا و خرید تضمینی به طور متوسط روزانه از 150 تن به 300 تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/




















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار