شهرک صوران در منطقه حماه سوریه آزاد شد

منابع خبری اعلام کردند ارتش سوریه به‌طور کامل کنترل شهرک صوران در منطقه حماه را بدست گرفت.

شهرک صوران حمص در سوریه آزاد شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، ارتش سوریه ضمن به دست گرفتن کنترل شهرک صوران و کشتزارهای اطراف آن در منطقه حماه ، تلفات و خسارات سنگینی به اعضای گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش در منطقه درعا و سویداء وارد کرد.

یک منبع نظامی اعلام کرد یگان های ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی در عملیاتی فشرده محل های تجمع و استحکامات تروریست ها را هدف قرار دادند و ضمن به دست گرفتن کنترل شهرک صوران و مزارع اطراف آن، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند و ده ها تن دیگر را زخمی و شش دستگاه خودروی مجهز به سلاح سنگین آنان را منهدم کردند. این نیروها همچنین منطقه را از بمب ها و مین هایی که تروریست ها قبل از فرار کار گذاشته بودند ، پاکسازی کردند.

نیروهای ارتش تسلط خود را بر مناطق مداجن ، البرج ، ضهره الفطس ، تله خربه کحیله در غرب شهرک معان پس از انهدام دیگر استحکامات تروریست های عضو جبهه النصره و جند الاقصی و جیش الفتح تقویت کردند.

ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست ها را در کفر زیتا هدف قرار داد که به کشته شدن شماری از تروریست ها از جمله یکی از سرکردگان جنبش احرار الشام به نام محمد عبدالکریم الحاج یاسین و محمد جاسم الحمداوی در صوران منجر شد.

عملیات ارتش سوریه در محورهای تحرک گروه های تروریستی به انهدام دو خودرو و کشته شدن پنج تروریست در روستای ترمله و انهدام یک خودرو و کشته شدن تروریست های سرنشین آن در شمال شهرک مورک منجر شد.

یگان های ارتش ضمن به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریست ها از جمله مهدی العابد از فرماندهان جبهه النصره ، شش دستگاه خودروی آنان را در شهرک های لطامنه ، مورک ، کفر زیتا ، صوران و اطراف تل بزام منهدم کردند.

شماری از تروریست ها نیز در حمله به مواضعشان در روستاهای الوعره ، التوته ، تل ابوالسناسل و الغجر واقع در 30 کیلومتری شمال شهر حمص، کشته و زخمی شدند.

ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در اردوگاه آوارگان و مناطق الحمادین ، الاربعین در منطقه درعا هدف قرار دادند و یک کامیون سوخت رسانی تروریست های داعش را در شرق روستای شعف در منطقه شمال شرقی سویداء منهدم کردند که به هلاکت سرنشینان آن منجر شد.

نیروهای سوری حمله تروریست های داعش را نیز به تل بثینه در منطقه شمال شرقی سویدا دفع کردند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار