یک شرکت ژاپنی در حال توسعه فناوری جالبی است که پدیده بارش شهابی را در هر زمان امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، شهاب‌باران یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی جهان به شمار می‌رود؛ اما در آینده نزدیک شاید دیگر نیازی نباشد برای مشاهده این پدیده طبیعی زیبا، اما نادر، سالیان سال انتظار کشید.

یک شرکت هوافضایی ژاپنی به نام ALE در حال کار برروی یک فناوری جدید است که در صورت تحقق، هر زمان که اراده کنید می‌توانید از بارش شهاب‌‌سنگ‌های مصنوعی در آسمان محل سکونت خود لذت ببرید.

در آینده نزدیک منتظر شهاب‌باران مصنوعی باشید

«شینسوکه آبه» - مدیر بخش تحقیقات این شرکت و استاد مهندسی هوافضای دانشگاه نیهون ژاپن – می‌گوید در صورت توسعه فناوری یادشده، در آینده نه چندان دور انسان‌ها می‌توانند در مناسبت‌های مختلف از جشن فارغ‌التحصیلی گرفته تا جشن ازدواج، یک مراسم آتش‌بازی باشکوه برای خود برگزار کنند. وی معتقد است مردم جهان به دلیل فعالیت بیش از حد، به تفریحات بیشتری برای سالم زندگی کردن نیاز دارند و فناوری شهاب‌باران مصنوعی نیز در راستای همین هدف در دستورکار او و همکارانش قرار گرفته است.  

به گفته او، لازمه تحقق این فناوری، قرار گرفتن یک ماهواره در دومین لایه مرتفع جو است. این ماهواره شهاب‌سنگ‌های دست‌سازی به قطر نهایتاً 2 سانتی‌متر را با خود حمل کرده و هر زمان که دستوری از زمین به آن مخابره شود، شهاب‌سنگ‌ها را در مکان مشخص به سمت زمین شلیک خواهد کرد. این شهاب‌سنگ‌ها هنگام عبور از جو زمین به دلیل سرعت و اصطکاک زیاد مشتعل شده و نور خیره‌کننده‌ای که از روی زمین قابل مشاهده است را از خود ساطع خواهند کرد. 

آبه می‌گوید این ماهواره در ابتدا تنها از روی شهرهای بزرگ جهان عبور خواهد کرد؛ اما با ارسال ماهواره‌های بیشتر به فضا، امکان پوشش گسترده کره زمین فراهم خواهد شد. 

شرکت هوافضایی ALE امیدوار است در مراسم افتتاحیه المپیک 2020 در ژاپن برای اولین بار بتواند از این فناوری مهیج رونمایی کند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار