درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی شهر آتن

معترضان به سیاست های دولت یونان و مخالف با حضور نخست وزیر در منطقه یادبود قربانیان نازی، با نیروهای امنیتی درگیری شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی یونان (آنا) معترضان به حضور آلکسیس سیپراس در مراسم سالگرد قربانیان نازی در منطقه کساریانی تحت عنوان ' محل تیر'، با پلیس های مستقر و محافظ نخست وزیر و تعدادی از اعضای هیات دولت که در این مراسم حاضر بودند، حمله کردند و درگیر شدند.

'آلکسیس سیپراس' نخست وزیر یونان که برای گرامیداشت سالگرد قتل و عام یونانیان از سوی نیروهای نازی در منطقه کسریانی، در محل حاضر شده بود، طی سخنانی گفت: در این محل تعداد زیادی از شهروندان کشورمان با زور سر نیزه توسط نیروهای نازی آورده و بصورت دستجمعی اعدام کردند، که ملت یونان این جنایات نیروهای آلمان نازی را فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت، به منظور احترام به شهروندان این منطقه و کلیه مردم یونان از این پس اداره این محل که تاکنون در دست دولت بود را به شهرداری و شهروندان این منطقه و مردم یونان واگذار می کند.

معترضان با سردادن شعارهایی بر علیه نخست وزیر یونان اعلام کردند: کسانی که سیاست های آلمان را امروز در کشور به مرحله اجرا گذاشته اند و اصرار بر ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دارند، نمی توانند خود را نمایندگان قربانیان این منطقه معرفی کنند، زیرا پیشینیان ما در جنگ دوم جهانی حاضر به پذیرش حاکمیت و دستور گرفتن از سیاست های هیتلر و نازی ها نبوده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار