در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، اعضا نسبت به عدم اجرای طرح LEZ اعتراض کردند و این عمل را دلیلی بر آلودگی هوای این روزهای پایتخت دانستند.

تذکر نسبت به عدم اجرای طرح LEZ/ ابقای کمیسیون های 6گانه و ارائه گزارش حسابرسی مناطق 10، 13،16و 15 به شورابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه غیر علنی امروز شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که در آن گزارش حسابرسی مناطق 10، 13،16و 15 به شورا ارائه شد.

همچنین اعضا نسبت به عدم اجرای طرح LEZ نیز اعتراض کردند.

 معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوا و شرایط دو دهه اخیر در خصوص وارونگی هوا، گفت: در حالی در این مدت اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است که سالانه با شماره گذاری بین 600 تا 1000 خودرو نزدیک به 800 هزار تن آلودگی به شهر اضافه می شود.

وی اظهار داشت: تنها چیزی که تاحدودی وضعیت را ثابت نگه داشته بود، موضوع معاینه فنی خودروها بود.

وی به مصوبه شورای عالی ترافیک در خصوص ممنوعیت زمانی تردد خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی اشاره کرد و گفت: متاسفانه زمان تعیین شده برای ممنوعیت تردد نادیده گرفته شده است که باید توضیحات لازم در این خصوص ارائه شود.

وی با بیان اینکه 30 درصد خودروهای بررسی شده در این مدت واجد شرایط معاینه فنی نبوده اند، گفت: بهانه شلوغی این مراکز نمی تواند بهانه خوبی برای عدم اجرای قانون توسط مجریان قانون باشد و اگر این قانون از سالهای قبل اجرایی می شد هم اکنون با چنین مشکلی روبرو نبودیم.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این تذکر گفت: با توجه به اعلام اجرای طرح کاهش و بدلیل اینکه تمامی خودروها نمی توانند ظرف مهلت مقرر معاینه فنی را دریافت کنند ،قرار شد که اجرای این قانون دو هفته به تعویق بیافتد.

*ابقا کمیسیون های اصلی شورا در سال پایانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نودو چهارمین جلسه شورا به ابقاء کمیسیون های شش گانه شورا برای چهارمین سال از دوره چهارم رای مثبت دادند.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه زمان انتخابات کمیسیون های شورا مهر ماه بوده است لذا این موضوع مطرح شد اما هیچ گون پیشنهاد افزایش و یا کاهش تعداد کمیسیون ها به دفتر هیات رییسه وصول نشده است.

وی در ادامه موضوع ابقا کمیسیون های شش گانه شورا را به رای گذاشت که با اکثریت آرا حاضر در جلسه به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه لایحه "معرفی دو نفر از مسولین شهرداری تهران به منظور عضویت در کمیسیون موضوع ماده 14 آیین نامه معاملات شهرداری تهران( کمیسیون مناقصه) " مورد برسی قرار گرفت و دونفر از معاونان شهرداری آقایان امانی ، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و نیز تشکری هاشمی معاون توسعه منابع انسانی برای عضویت در کمیسیون مذکور انتخاب شدند.
ارائه گزارش حسابرسی مناطق 10، 13،16و 15 به شورا
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از آغاز بررسی گزارش حسابرسی از مناطق شهرداری تهران خبر داد.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از آغاز بررسی گزارش های حسابرسی شورا از مناطق شهرداری در سال مالی منتهی به 1392 خبر داد و خاطر نشان کرد در این جلسه گزارش چهار منطقه، 10، 13، 15 و 16 شهرداری تهران ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به گزارش حسابرسی از منطقه 10 اظهار دشات: یکی از نکات قابل توجهی که حسابرس رسمی شورا به آن اشاره داشته است مربوط به سرمایه گذاری ها و مشارکت هایی است که منطقه در آنها دخیل بوده که با وجودی که سال اتمام قرار دادها از سال 91 تا 24 ماه بعد از آن بوده اما تاکنون به اتمام نرسیده اند.
همچین در بند دیگر آمده است که تکلیف بدهی های سازمان نوسازی بابت عوارض ساختمانهای نواب که حدود 87 میلیارد تومان است مشخص نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه به گزارش حسابرسی از مناطق 13 و 15 اشاره کرد و افزود: در منطقه 13 هنوز تکلیف جایگاه سوخت CNG (شهید دوران) مشخص نیست. همچنین در منطقه 15 نیز در بخش بررسی پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری منطقه گزارشی به موسسه حسابرسی ارائه نشده است.

دبیر در ادامه به گزارش حسابرسی از منطقه 16 شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در این منطقه همهمچون سایر مناطق حستبرسی شده در بخش سرمایه گذاری ها و مشارکت های شهرداری منطقه اطلاعاتی به موسسه ارائه نشده است.

*نگذاریم تکیه نفر آباد با قدمت 400 ساله حذف شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه جدی به تکیه نفر آباد تاکید کرد.

احمد مسجد جامعی گفت: در تهران تکیه ای با عنوان نفر آباد وجود دارد که در زمان شاه عباس دوم ایجاد شده و به عنوان قدیمی ترین تکیه تهران شناخته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به خریداری زمین های نفر آباد هم اکنون این تملک ها به این تکیه رسیده است و با توجه به تاکیدات انجام شده متولی این مکان خبر از احتمال تخریب این فضای تاریخی می دهد.

مسجد جامعی اظهار داشت: تکیه نفر آباد از میراث های ارزشمند تهران است و از طرفی با توجه به اینکه شهرتهران حول محور قرآن و حضرت سیدالشهدا شکل گرفته است نباید بگذاریم نشانه های آن از بین برود.

وی در ادامه به ملاقاتش با اعضای شورای شهرخوی اشاره کردوگفت: در این جلسه اعضای این شورا با توجه به شخصیت حضرت آیت اله خوئی ،پیشنهاد نامگذاری یکی از اماکن و یا معابر شهر تهران به نام این مرجع عالی قدر تقلید را داشتند که از کمیسیون نامگذاری شورا درخواست دارم این موضوع را بررسی کنند.

محسن سرخو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع کمک های شهرداری به هیئت های عزاداری گفت: هیئت های قدیمی هیچ کدام تمایلی به استفاده از این کمک ها ندارند و به این موضوع نیز افتخار می کنند این در حالی است که متولیان بسیاری از آنها نیز آدمهای ثروتمندی نیستند.

وی در ادامه خواستار ارائه گزارش عملکرد شهرداری در خصوص کمک های شهرداری به هیئت های مذهبی شد.

*رفاه فضیلت محور راهکار تبدیل شده به جامعه نمونه

غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت روز سالمند، گفت: موضوع سالمندی در دل خود هم تهدید است وهم فرصت چرا که اگر به درستی برنامه ریزی نشود ایران تا 20 سال آینده تبدیل به سالمندترین کشور دنیا می شود.

وی ادامه داد: از زمان انقلاب اسلامی تا کنون همه ساله شاهد بهبود وضعیت بهداشتی و رفاهی بوده ایم به گونه ای که شاخص امید به زندگی در کشور از سن 65 سال به سن 75 سال افزایش یافته است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: برای رسیدن به جامعه نمونه باید به دنبال رفاه فضیلت محور باشیم به گونه ای که رفاه یک نفر افراد دیگر را دچار مشکل نکرده و از طرفی موجب افزایش رفاه اجتماعی شود.

انصاری ادامه داد: موضوع اقتصاد اخلاقی نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد اما در طول 36 سال گذشته کمتر به آن توجه شده است.

وی اظهار داشت: بومی سازی این اقتصاد با توجه به سبقه فرهنگی جامعه ایرانی انجام شدنی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به لزوم توانمند سازی سالمندان تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و می توان برای این موضوع سازمان های مردم نهاد را وارد موضوع کرد تا بتوانیم ظرفیت داخل جامعه را افزایش دهیم.

شورای شهر نیاز به مودت و همگرایی بیشتر دارد

احمد نیامالی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان سخنانی پیش از ورود به دستورات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تبصره 38 قانون برنامه و بودجه گفت: شهرداری تهران باید گزارش عملکرد 6 ماهه مالی خود را در قالب تبصره بودجه به شورای شهر تهران ارائه کند.

وی در ادامه به فضای ایجاد شده در خارج از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: این فضا به ضرر کل شورای شهر است و اگر هرچه زودتر تدبیری برای آن اندیشیده نشود زحمات 3 سال و نیمه شورای شهر تهران زیر سوال می رود.

دنیامالی با بیان اینکه این فضا بر علیه حیثیت تمامی اعضای شورای شهر است، اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش این فضا نیاز به مهربانی و همگرایی بیشتری در شورای شهر تهران احساس می شود.

احمد حکیمی پور دیگرعضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فضای ایجاد شده بر علیه شورای شهر تهران گفت: دو طرح یک فوریتی و عادی برای رسیدگی به این موضوع در شورای شهر به تصویب رسید که باید هرچه سریعتر به اجرا در بیاید.

وی اظهار داشت: شورای شهر تهران بر اساس وظیفه ای که دارد باید به این موضوع ورود کند.

چمران در پاسخ به این موضوع گفت: این موضوع برای اعلام نظر به کمیسیون ها ارسال شده است که هنوز هیچ جوابی به هیئت رئیسه داده نشده است و بر همین اساس نامه مجددی به کمیسیون ارسال می شود تا هرچه سریعتر این پاسخ داده شود.

در ادامه عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهردر خصوص معرفی روز 14 مهر بعنوان روز تهران، گفت: با توجه به محدودیت دو روزه تا این زمان شهرداری تهران باید تمهیدات ویژه ای برای بزرگداشت این روز انجام دهد.

عباس شیبانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران دیگر فردی بود که در این جلسه به ارائه تذکر پرداخت و گفت: پیش از این پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه به ازای ورود هر خودروی جدید ابتدا خودرویی فرسوده از رده خارج شود که این موضوع هنوز اجرایی نشده است.
لزوم برنامه ریزی در خصوص حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز سالمند، گفت: امیدواریم بتوانیم امکانات رفاهی و بهداشتی خوبی را در کشور برای سامندان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه جمعیت کشور به سمت سالمندی در حرکت است که در این خصوص باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران کسب مقام سوم تیم ملی فوتسال ایران را در مسابقات جهانی تبریک گفت.

چمران در ادامه با اشاره به خبر مرگ شیمون پرز، گفت: شیمون پرز قصاب و جنایتکار اسرائیلی بود که در آخرین اقدام جنایتکارانه خود، پناهگاه سازمان ملل در قانا الجلیل که کودکان و زنان و مردم شیعه جنوب لبنان در آن حضور داشتند بمباران کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با لطف الهی و اتحاد مسلمانان ریشه اسرائیل همانند شیمون پرز کنده شود تا دنیا از شر این جلادان رهایی یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار