اتوبوس‌های برقی جدید در ۳ خط اتوبوسرانی تهران صبح امروز در خیابان انقلاب کار خود را آغاز کردند.

 باشگاه خبرنگاران جوان- فعالیت اتوبوس‌های برقی جدید در ۳ خط اتوبوسرانی تهران صبح امروز از ساعت ۷ صبح آغاز شد.

آئین آغاز به کار این اتوبوس‌های برقی در میدان انقلاب بعد از خیابان جمالزاده پایانه اتوبوسرانی کاوه انجام شد.

احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در جمع خبرنگاران گفت: در افتتاح اولین خط تماماً برقی خط جمهوری بهارستان گفتیم که ۱۵ خط در تهران با اولویت مرکز شهر برقی سازی خواهد شد.

وی افزود: امروز به فاصله یک هفته از افتتاح خط قبلی ۳ خط دیگر را با اتوبوس‌های برقی فعال می‌کنیم.

وی با اشاره به پایانه‌هایی که امروز به صورت برقی فعال خواهد شد، گفت: پایانه کاوه در میدان انقلاب تا سپاه یکی از خطوط است که بخشی از خیابان انقلاب و خیابان طالقانی را در برمی‌گیرد. همچنین خط جمهوری تا کریمخان و خط اول خیابان فردوسی تا پایانه بیهقی برقی سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این برقی سازی خطوط در مرکز شهر یک گام مؤثر و عملی در حفظ محیط زیست و آلودگی هوا باشد.

قیومی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی که در آلودگی هوای تهران تکلیف دارند متعدد هستند، خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی تهران یکی از آن دستگاه‌هاست، اما پیشگام بودن در این عرصه و اثرگذاری در افکار مردم از سوی شهرداری بیشتر از دستگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اضافه کرد: برقی سازی در تهران ضرورت است؛ در پایتختی با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر که صبح‌ها با ورودی‌های جدید بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تاکید بر اینکه این رویداد ترافیک در مرکز شهر را بهینه می‌کند، گفت: با این اتفاق اعتماد به حمل و نقل عمومی برمی‌گردد. هدف گذاری بزرگ و ویژه ما بر این است که بتوانیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را در تهران به کارگیری کنیم. این جدای از اتوبوس‌های دیزلی قبلی است که نیاز به نوسازی دارند و ناوگان اتوبوسرانی را به یک عدد مطلوب در تعداد اتوبوس برسانیم.

وی ادامه داد: در سال آینده به‌طور کامل می‌توانیم بگوییم که اتوبوسرانی به ۶ هزار دستگاه اتوبوس می‌رسد که مطلوب است. امروز ۳ هزار دستگاه با بازسازی به کار گرفته شده در مقایسه با ۳ سال پیش که تنها ۱۰۰۰ دستگاه فعال بود.

قیومی با بیان اینکه امروز ۳۰ اتوبوس برقی به ناوگان اضافه شد، اظهار کرد: اتوبوس‌های برقی که امروز اینجاست استاندار‌های بین المللی را برای خود دارد. اتوبوس دیزلی در بهترین حالت حدود ۵۵ هزار لیتر گازوئیل را در سال می‌سوزاند. این اتوبوس‌ها در دمای زیر صفر موتور گرم کننده برای گرم کردن اتوبوس را روشن می‌کند که در هر ساعت یک لیتر را مصرف می‌کند. اگر در تمام سه ماه زمستان روشن هم باشد کمتر از هزار لیتر را مصرف می‌کند. اما در مقابل ۵۵ هزار لیتر قابل قیاس نیست.

وی در پاسخ به منتقدان اظهار کرد: این یک کار عملیاتی بزرگ در جهت کم کردن آلودگی هواست. این شاید به اشتباه و شاید به مقاصد دیگر مطرح شد. باید این کار را تحسین کرد که توسط این دوره انجام شد. مجموعه کار‌ها در معاونت حمل و نقل مانند واگن‌ها تراموا و نوسازی ناوگان همگی باهم کمک می‌کند که بتوانیم حمل و نقل آسان‌تری داشته باشیم.

قیومی گفت: به دنبال ایجاد پارکینگ‌ها و استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم. امیدواریم در سال آینده به نتایج بهتری برسیم. تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در یکی دو ماه آینده وارد تهران خواهد شد. همزمان زیرساخت‌های شهر را آماده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح الله جعفریان
۲۰:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
باسلام خدمت مدیرعامل محترم اتوبوسرانی شهر تهران مارانندگان پایه یک شرکت حامیان وهادیان که زیر نظر شما اداره میشن از شما تقاضا مندیم به فکر حل مشکلات مون باشید 1-این اتوبوس ها قیمت هاشون میلیاردین و خسارت وارده بهشون با این رکود و تورم ودرآمد به ریال وخرج به دلاره و ازآنجایی که درآمد راننده پایه یک پایینه و مخارج بالاست لذابیمه ی بدنه برای این اتوبوس ها ازواجباته و حداکثر تعهد مالی بیمه ی شخص ثالث شون هم پائینه باید بالا تربرودوسختی کار ماروهم بعلاوه قرار دادمون رو هم خواهشمندم پیگیری کنید تادرست بشه خواهشمندم خود تان را درموقعیت و شرایط ما قرار بدین وحق و حقوقمون را عادلانه خدارادرنظربگیریدو بدهیدباتشکراززحماتتون روح الله جعفریان راننده پایه یکم سامانه جانبازان و معلولین
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۱۰:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
باعرض سلام و درود بر مدیر عامل اتوبوسرانی تهران
ما رانندگان بی ارتی از شما تقاضا داریم که یه فکری به رانندگان هادیان و حامیان که توسط پیمانکاران به کار گرفته شده از بلا تکلیفی در بیارید نه حقوق درست نه بیمه سختی زیان اور نه قرار داد مستقیم با خود شرکت واحد نه مزایای دریت حسابی
همش تو جیب پیمانکار
از زحمتات جنابعالی متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
باز هم ابتدا مرکز به سمت شمال شهر، کلا جنوب شهری وجود ندارد، اتوبوس قراضه ،نیمکت خراب ،جایگاه اتوبوس از بین رفته همه برای جنوب شهر، خودتان مقایسه بفرمایید دولت طرفدار فئودالیسم یعنی همین ، مقایسه کنید و وجدانتان را قاضی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
اقلا نکردن به احترام اسم حضرت ولیعصر اول خیابون ولیعصر که تو گینتس هم اسمش اومده و بمراتب آلوده تر از خیابون انقلاب و جمهوریه رو برقی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
هرچه سریعتر و بهتر خداوند متعال خیر دهد
Iran (Islamic Republic of)
اسعدی
۲۰:۲۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
سلام اکثرقشرکارگروزحمت کش از پایین شهرهستند که اکثرشان ماشین هم ندارندوهنوز دارند با اتوبوسهای کهنه ورده خارج بدون کولر وبخاری هستند سرکارمیرند وبرعکس ازسرکاربرمیگردند آنوقت بالای شهرکه همشون ماشین دارندوهمشون شغل آزاد دارند یاپشت میزنشینی هستند اتوبوسهای محلشون همه نوشدند به نظرتون این انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
اقای مدیر ایا فکری هم بحال رانندگان بخش خصوصی که همگی بیکار میشوند کرده اید در سال هشتادو چهار با بیست شرکت خصوصی تهران را پوشش دادند ولی با گذشت بیست سال حالا با تعدادی اتوبوس فرسوده مواجه شدند واز کار بیکار میشوند ایا فکری هم بمعاش این قشر زحمت کش هم هستید بعد از اینکه خودرو سرویس شهر که تمام خطوط لیدر تهران در اختیار میگیرد واین عزیزان تعیین تکلیف نشده بفکر رانندگان بخش خصوصی که تمام هست و نیستشان را خرج اتوبوسها کردند و. شهر داری تهران واتوبوسرانی هیچ وقت به تعهداتشان عمل نکردند حتی سوبسید کرایه مسافر را که در قالب تامین و نگهداری پرداخت میکردند که هیچوقت این اتفاق نیفتاد سوبسید بخش خصوصی را از شهرداری دریافت میکردند ولی دریغ از یکریال که به مالک خودرو میداند هیچ وقت انرا پرداخت نکردند از شهردار تهران که متولی پرداخت ان بود از وزارت کشور دریافت کردند ولی به مالکان اتوبوسها و شرکتها پرداخت نکردند ایا کسی بفکر این قشر زحمت کش هست یاخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
دلار یا مفت تو این مملکت زیاده و میشه آتیش زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
وقتی با پول یه اتوبوس برقی میشه ۵۰۰ تا فیلتر دوده برای اتوبوسا خرید و مشکل آلودگی رو حل کرد آدم باید دیوونه باشه بره اتوبوس برقی بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
اتوبوسی که ۵ سال بیشتر کار نمیکنه و باطریاش باید عوض بشن و سه برابر یه اتوبوس دیزل قیمتشه و کلی هم برق میخواد تا شارژ بشه کلاهبرداریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
آلوده ترین خیابون مملکت ولیعصره نه جمهوری و بقیه
آخرین اخبار