هند از ایران 6 میلیون بشکه نفت خام خریداری می کند

کشور هند در نظر دارد به منظور افزایش سطح ذخایر اظطراری نفت خود، 6 میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ هند از خرید 6 میلیون بشکه نفت خام ایران برای ذخایر استراتژیک نفتی خود خبر داده است. مقام‌های وزارت صنایع هند این خبر را در حالی اعلام کردند که مذاکرات هند و امارات متحده عربی برای خرید نفت به دلایل تجاری متوقف شده است.

سه منبع آگاه هندی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند هند در ماه اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) 6 میلیون بشکه نفت خام از شرکت ملی نفت ایران جهت پر کردن نیمی از ذخایر انبار زیرزمینی منگلور واقع در جنوب غربی هند خریداری خواهد کرد.

این مقام‌ها گفتند شرکت نفتی بهارات 4 میلیون بشکه نفت خریداری و شرکت پتروشیمی منگلور 2 میلیون بشکه نفت وارد می‌کند. این منابع در مورد جزئیات قیمت خرید توضیحی ندادند.

صادرات نفت ایران پس از اجرایی شدن برجام در سال گذشته روند صعودی داشته است. ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان، در تاریخ 23 تیر 1394 در وینِ اتریش به توافقی بر سر برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند.

در پی توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه 1+5 ، لغو تحریم‌ها علیه تهران و اجرایی شدن برجام، ایران این فرصت را یافته است که به دوران پیش از تحریم‌ها بازگردد.

ایران تأکید دارد در حال بازپس‌گیری سهم دورانِ پیش از تحریم خود از میزان تولید اوپک بوده و هنوز زود است که بخواهد تولید نفت خود را محدود کند.

هند که 80 درصد از نفت مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کند، در حال ساخت انبارهای وسیع زیرزمینی برای نگهداری 36.86 میلیون بشکه نفت است که می‌تواند نیاز دو هفته این کشور به نفت را در شرایط اضطراری رفع کند.

در ماه مرداد صادرات روزانه نفت ایران به هند به بیشترین حد خود در 15 سال گذشته رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار