معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد 405 میلیارد تومان است که تاکنون 24 میلیارد آن جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید محنایی در هفدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته برگزار می‌شود که در این نشست مشکلات 6 واحد تولیدی که نیازمند دوره تنفس و تقسیط بودند و مطالباتی به بانک‌ها و دستگاهای اجرایی داشتند بررسی و قرار شد مطالبات بانک‌ها را در اولین فرصت پرداخت کنند؛ ضمن اینکه به این واحدها دوره تنفس 6 ماه تا یک سال داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تأکید استان بر رونق واحدهای تولیدی گفت: اولتیماتومی که استاندار در جلسه گذشته به بانک‌ها داد اثر بخش بود چرا که شاهد افزایش 50 درصدی عقد قرار داد بانک‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات به طرح‌های که در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند بودیم که بانک‌ها با 30 واحد عقد قرار داد داشتند و به 30 مورد هم تسهیلات پرداخت کردند.

وی بیان کرد: امیدواریم طرح‌های عقد قرار داده شده ظرف مدت یک ماه آینده در بانک‌ها تعیین تکلیف شود و بتوانیم سهمیه 405 میلیارد تومان اختصاصی به استان را برای جذب کنیم و به واحدهای و کارگاه‌های راکد کمک کنیم.

این مسؤول خطاب به متقضایان گفت: بخش زیادی از سود تسهیلات به وسیله دولت پرداخت می‌شود بنابراین متقاضیان با انگیزه بیشتری برای تسهیلات بانکی وارد شوند.

محنایی اضافه کرد: دولت 140 میلیارد سود تسهیلات و 17 میلیارد هم یارانه به متقاضیان و سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند که لازم است صنعتگران، تولیدکنندگان و متقاضیان دریافت تسهیلات که در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند به بانک‌ها مراجعه کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه کارگروه بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و متقاضیان تشکیل و مراحل پرداخت تسهیلات و معرفی به بانک‌ و سایر مراحل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سهمیه استان برای جذب تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد 405 میلیارد تومان است، گفت: تاکنون 24 میلیارد از این مبلغ جذب و به 30 واحد پرداخت شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در جذب تسهیلات و پرداخت به واحدهای تولیدی راکد از سایر استان‌ها عقب است، افزود: استان رتبه 27 کشور را در این خصوص دارد.

محنایی تصریح کرد: همچنین امروز 40 طرح سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بخش کشاورزی با اعتبار 28 میلیارد تومان مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما عدم تقبل طرح‌های بالای 60 درصد توسط بانک‌ها است که این مشکل فردا یکشنبه 28 شهریور در نشست شورای بانک‌ها بررسی می‌شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.