فاصله "هیلاری کلینتون" و "دونالد ترامپ" در نظرسنجی‌ها به 5 درصد کاهش یافته است که عرصه رقابت انتخاباتی را برای هر دو تنگ‌تر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی یو اس ای توی در گزارشی به قلم "الیزا کالینز" نوشت: نظرسنجی که بخش اطلاعات و آمار دانشگاه کوینیپیاک روز گذشته منتشر کرد از کوتاه‌تر شدن فاصله "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات، و "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در کارزار انتخاباتی حکایت می‌کرد. این 5 درصد اختلاف تقریبا نصف رقمی است که نظرسنجی قبلی این دانشگاه در ماه اوت نشان می‌داد. در نظرسنجی جدید، کلینتون 48 و ترامپ 43 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند؛ حال انکه در نظرسنجی ماه اوت 51 به 41 درصد بود. اقبال ترامپ در میان رای‌دهندگان سفیدپوست 10 درصد افزایش یافت، حال آنکه کلینتون در میان رنگین‌پوستان مقبولیت بیشتری دارد.

رای ترامپ در میان مردان در مقایسه با کلینتون 50 به 41 ( درصد) جلو است؛ اما کلینتون با استقبال گسترده زنان، 54 به 36 (درصد) از ترامپ فاصله زیادی دارد.

نظرسنجی دانشگاه  کوینیپیاک در بازه زمانی 8 تا 13 سپتامبر (18 تا 23 شهریور) گرفته شد که با بدترین روزهای کاری کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون همزمان شده بود. در همین روزها بود که موضوع شک و شبهه درباره وضع سلامت کلینتون مطرح شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار