مدیرکل حمل و نقل پایانه ای استان همدان از افزایش نرخ عوارض آزاد راه همدان –ساوه خبر داد.

افزایش نرخ عوارض آزاد راه همدان - ساوهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نصرت الله حیدری با اشاره به اینکه نرخ عوارض آزاد راه همدان –ساوه 12.5 افزایش یافته است از مکان یابی  60 نقطه در همدان برای نصب دوربین کنترل خبر داد.

وی ادامه داد: 60 نقطه در استان همدان برای نصب دوربین کنترل سرعت مکان‎یابی شده که تلاش می‌شود در نیمه نخست سال آینده اجرایی شود.

حیدری با اشاره به اینکه در آزادراه همدان ـ ساوه واژگونی خودرو افزایش یافته است، تصریح کرد: باید هشدارهای لازم به رانندگان در بحث خواب‎آلودگی داده شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع نصب دوربین کنترل سرعت در حوزه حمل و نقل و پایانه‎ها نیست، ابراز کرد: دوربین‎هایی که در سطح جاده‎های کشور نصب شده  است؛ پیمانکار متمرکز دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان خاطر نشان کرد:  پیمانکار براساس اولویت‎ها دوربین‎ها را نصب می‎کند و اولویت ها نیز در مرکز مشخص شده است.

حیدری به اعتبارات استانی اشاره کرد وادامه داد: اعتبارات استانی کفاف نصب دوربین را نمی‎دهد و پارسال کل اعتبارات فصل استان 44میلیارد تومان بود که 9 میلیارد آن محقق شد و باید گفت که با این پول نمی‌توان اقدامات  موثری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ابلاغیه اعتبارات سازمان حمل و نقل جاده‌ای 60 میلیارد تومان بود اما 37 میلیارد تومان تخصیص داده شد، بیان کرد: در خصوص انتقال وظایف راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در حال تبیین وضع موجود هستیم که در این راستا وظایف مشخص شده و تا پایان شهریورماه انجام می‎شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان با اشاره به اینکه اعتبارات روکش اسفالت و رفع نقاط پرتصادف همچنان امسال به راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود چراکه نمی توان در وسط سال تغییری در این رابطه ایجاد کرد، اظهار داشت: موضوع عوارض آزادراه همدان - ساوه قانون مشارکت مصوب مجلس است که در حوزه راه و شهرسازی قانونی که براساس منابع مالی و پولی تعیین شده مجلس اختیار دارد.

وی با اشاره به  اینکه براساس قانون همه ساله موضوع عوارض آزادراه‌ها و نرخ عوارض‎ها بازنگری می‎شود، بیان کرد: امسال کل نرخ عوارض کشور تعیین و از 15 شهریورماه اجرایی شد.

حیدری بیان کرد: به طور میانگین نرخ عوارض آزادراه در کشور افزایش 14.7 درصدی داشته در حالی که عوارض آزادراه همدان- ساوه 12.5 درصد افزایش پیدا کرد که یکی از کمترین نرخ‌های افزایش بوده است.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
حسرت به دل موندیم که یبار خبر ارزون شدن چیزی رو بشنویم ...