نشست آمایش ورزش قهرمانی استان برای استعداد یابی از مستعدین ورزشی در بازیهای آسیایی 2018 جاکار تا و المپیک2020 توکیو برگزار شد.

نخستین نشست آمایش ورزش قهرمانی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این نشست مدیر کل ورزش و جوانان همدان گفت :ره آورد هیئت های ورزشی استان در چند هفته اخیر بسیار خوب بوده و این روزها ورزشکاران ما در عرصه های ورزش بین المللی و قهرمان کشوری صاحب عناوین قهرمانی زیادی شده اند که از جمله آن میتوان نایب قهرمانی بانوان قایقران در مسابقات آسیایی ،کسب دو طلا و یک نقره توسط ورزشکاران بومی محلی در مسابقات جهانی ،نایب قهرمانی بانوی جودو کار استان در مسابقات آسیایی و قهرمانی دو میدانی کارهای استان در مسابقات کشوری اشاره کرد .

وی افزود: همچنین اردوهای ملی در استان همدان برگزار شد که اردو و کلاس کبدی با حضور مربی هندی و اردو دوچرخه سواری با حضور مربی اسلوانی که این اردوها میتواند دستاوردهای بسیار خوبی برای استان به ارمغان آورد .

وی گفت : جلسه امروز در راستای هدف گزاری برای بازیهای آسیایی 2018 جاکار تا و المپیک2020 توکیو است که امیدواریم در المپیک آتی ورزشکاران بیشتری را داشته باشیم .

منعم با بیان اینکه هیئت های شناسایی شده با توجه به سابقه فعالیتشان در بازیهای ملی و فراملی انتخای شده اند گفت :حدود چهارده رشته المپیکی و چهار رشته مستعد پاراالمپیکی در همدان شناسایی شده اند و با احتساب منابعی که در اختیار داریم با حداقل امکانانت و منابعی که در اختیار هست و با توجه به فرمایش رهبری که با برنامه محوری و برنامه ریزی باید کارها را پیش برد بتوانیم برنامه ریزی جامع داشته باشیم و نخبه های ورزشی خود را شناسایی و تعداد بیشتری ورزشکار برای المپیک 2020 داشته باشیم .

منعم گفت :در حال حاضر هیئت های ورزشی با موجودی و منابعی که در اختیار دارند باید برنامه ریزی کنند و نقاط ضعف و قدرت را مورد ارزیابی قرار دهند و بتوانند در وهله اول استعداد یابی و نخبه پروری در این راستاداشته باشند .

منعم با اشاره به اینکه نخبه پروری ورزشی بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت :شرکت در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور بسیار مهم است و باید از ورزشکاران در زمان اعزام به مسابقات حتما تست های قابلیت جسمانی گرفته شود و نقاط قوت و ضعف مشخص شود که ما با توجه به اینکه پایگاه قهرمانی را در همدان داریم به راحتی میتوان این کار را انجام دهیم .

همچنین بحث رنکینگ ،لیگ های استانی، میزبانی مسابقات کشوری و فراملی و اردوهای مقطعی و موردی کمک بسیار زیادی در این زمینه می کنیم و هر هیئت با برنامه ریزی دقیق میتواند این کار را انجام دهد و اداره کل قول خواهد داد از ورزشکاران مستعد حتما حمایت کند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.