توجه به تخصیص اعتبار برای توانمند سازی معلمان

وزیر آموزش و پرورش توجه به تخصیص اعتبار برای توانمدسازی نیروی انسانی را مهم تلقی کرد.

توجه به تخصیص اعتبار برای توانمند سازی معلمانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان که در این دانشگاه برگزار شد گفت: در طول سال‌های گذشته و به ویژه در سال 93 به اجرای سند تحول بنیادین توجه ویژهای شده و نقشه راه آن در این سال تدوین شد.

وی با بیان اینکه اکنون سند تحول بنیادین جزو برنامه‌های اصلی برنامه‌ ششم عنوان کرد: 156 برنامه بر اساس سند تحول بنیادین تدوین شده و اکنون مراحل اجرایی را طی می‌کند و این روند در سال‌های آینده نیز تداوم دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اساس کار این وزارت‌خانه مبتنی بر سند تحول شکل گرفته است، اظهار کرد: زیر نظام مدیریت نیروی انسانی، منابع مالی، برنامه‌ درسی، فضا و تجهیزات و پژوهش و ارزیابی از اهداف این سند است.

فانی با اشاره به اینکه برای کارآمدی آموزش و پرورش رعایت تمامی این ارکان حائز اهمیت است گفت: منابع انسانی از جمله مهمترین مسائل مورد بحث در سند تحول بوده چراکه در نبود معلم روند آموزش دانش‌آموزان تعطیل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید هرچه بیشتر توانمندی‌های معلمان را ارتقا دهیم چراکه باعث بهبود عملکرد نظام تعلیم و تربیت می‌شود و در این راستا دو مأموریت کلان وجود داشته که دانشگاه فرهنگیان در اجرای آن تأثیر به سزایی دارد.

فانی بیان کرد:‌ تربیت معلم پیش از ورود به حرفه معلمین و بهسازی منابع انسانی برای شاغلان در عرصه تعلیم و تربیت جزء این مأموریت‌‌ها است در واقع معلم باید بر اساس آموزه‌های روز دنیا روند تعلیم و تربیت را برای دانش‌آموزان ارائه کند.

وی اظهار کرد: قریب به 33هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش هزینه می‌شود که بخشی از آن باید برای توجه به توانمندی معلمان اختصاص یابد.

فانی یادآور شد: سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان به اجرای هرچه بهتر روند‌آموزش و تربیت معلمانی کارآمد کمک می‌کند در واقع روشنگر مسیر حرکت دانشگاه است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشات موجود دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال گذشته ورودی‌های با کیفیت تحصیلی بالاتری را پذیرش کرده که این امر ایجاب می‌کند تا دانشگاه در زمینه تربیت معلم دقت و جدیت بیشتری به کار  گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.