معاون آموزش متوسطه وزرت آموزش و پرورش از ورود 27 هزار دانشجو معلم به کلاس های درس براس سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در کارگاه توجیهی دست اندرکاران و عوامل اجرایی پروژه مهر اظهار داشت : بنابر تعبیر مقام معظم رهبری در مورد آموزش پرورش ،این نهاد آموزشی مثل سایر دستگاه ها نیست وجامعیت بیشتری دارد لذا تمامی دستگاه ها باید برای انجام ماموریت آموزش وپروش به آن کمک کنند.

وی اضافه کرد : پروژه مهر باید به عنوان جریانی در آموزش و پرورش بوده که باید مورد توجه سایر نهاد ها نیز قرار گرفه و همه دستگاه ها و نهادها باید و در تحقق اهداف آن تلاش کنند.

زرافشان یادآور شد: امسال با یک رویداد جدید مواجه بودیم چرا که 27 هزار دانشجومعلم  از طریق دانشگاه فرهنگیان به جمع نیروی انسانی آموزش و پرورش و حرفه معلمی می پیوندند که با ساماندهی آنها تغییر در نیروی انسانی استان ها ایجاد می شود.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد :احساس تعلق مهمترین دستاوردی است که مسائل دیگر را برای آموزش و پرورش فراهم می سازد بنابراین رویکردی که در دنیا نسبت به آموزش و پرورش وجود دارد وبه تصویب قانون شوراها رسیده این است که آموزش و پرورش را جزئی از بدنه ی حاکمیت خود می دانند.

وی در خصوص پروژه ی مهر تصریح کرد :  تغییراتی که امسال نسبت به سال گذشته ایجاد شده در ستاد و کارکرد مدرسه به وجود آمده که  مهمترین آن استقرار پایه دهم در دوره متوسطه دوم بوده که در ادامه آن در حوزه برنامه درسی و ترکیب نیروی انسانی نیز تغییر به وجود آمده است.

زرافشان در خصوص وضعیت بازنشستگان اظهار داشت : از  سال گذشته وارد این موضوع شدیم و برآوردی از تراز نیروهای بازنشسته به دست آوردیم که با اضافه شدن وفارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان،آن ها جایگزین بازنشستگان می شوند.

وی در خصوص اثرات تخریبی سیل و طوفان در مدارس شمال کشور عنوان کرد : در این چند روز آینده باید تدابیری درخصوص مدارسی که در نقاط شمالی کشور واقع شده اند اندیشه شود اما نباید توقع داشت تا در حد مدارس نوساز تجهیز شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.