جزییات شرایط ثبت نام کتاب های درسی تک جلدی

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش از امکان ثبت نام در سامانه ویژه کتاب، برای دریافت کتاب های درسی تک جلدی و بدون پرداخت وجه مازاد خبر داد.

لیدا نیک‌روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون ثبت نام کتاب های درسی به شکل تک جلدی گفت: از 10 شهریور ماه دانش آموز ویا معلمانی که به کتاب های تک جلدی نیاز دارند می توانند از طریق سامانه اینترنتی www.irtextbook.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 

وی با اشاره به اینکه اغلب، دانش آموزان ابتدایی و معلمانی با  تغییر پایه تدریس ،از کتاب های تک جلدی استفاده می کنند، ادامه داد:  دانش آموزان به وسیله شماره دانش آموزی و معلمان از طریق کد پرسنلی امکان ثبت نام و دسترسی به کتاب ها را دارند. 

نیک روش با بیان اینکه برمبنای آدرس پستی متقاضیان ، کتاب ها از طریق پست ارسال می شود، اظهار کرد: افرادی که خواهان کتاب های درسی تک جلدی هستند، می توانند تا 20 اسفندماه نسبت به ثبت نام در سامانه و دریافت کتاب اقدام کنند. 

 مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش یادآور شد: سامانه تلفنی به شماره ی 02188827778 برای رسیدگی و پاسخگویی به سوالات درنظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه سعی بر حذف بازارسیاه فروش کتاب های درسی  با قیمت های چند برابر بیشتر از پشت جلد داریم، گفت: اکنون آموزش و پرورش در کنار توجه به حذف این بازارها، به ارائه خدمات اینترنتی اقدام کرده و ارتقای این روند به میزان مشارکت مردم بستگی دارد.
 
نیک روش بیان کرد: با برخی از افرادی که کتاب های درسی با قیمت بیش از پشت جلد، می فروشند از طریق تعزیرات برخورد شده اما همچنان این روند کم و بیش حاکم است که نیازمند مشارکت دانش آموزان و اولیا در استفاده از سامانه درنظرگرفته شده است.

وی اظهار اداشت: امکانت ثبت نام در سامانه فقط برای معلمان و دانش آموزان امکان پذیر است و افرادی که خارج از این گروه هستند، می توانند فایل کتاب ها را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.