روسیه امیدوار است با گذشت زمان و بهبود روابط با کشورهای اروپایی، تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه این کشور لغو شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سی ان بی سی؛ یک تحلیلگر سیاسی در زمینه مسائل روسیه اظهار کرد این کشور ممکن است به دلیل اشغال منطقه کریمه در سال 2014،  تا مدت زمانی نامشخص با تحریم در زمینه های بسیار مواجه باشد.

کریس ویفر، کارشناس سیاسی در مسائل روسیه، در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد: "به نظر ما تحریم های ایجاد شده بر علیه روسیه، به دلیل این که این کشور هیچگاه کریمه را باز پس نخواهد داد، تا مدت زمانی نامشخص باقی خواهد ماند."

با این حال ویفر اظهار کرد روسیه تنها به یک سری از تحریم ها، و آن هم تحریم های اقتصادی اهمیت می دهد.

هنگامی که روسیه در سال 2014 وارد منطقه کریمه شد، کشورهای غربی با طرح این موضوع که مسکو با این اقدام به صورت عمدی باعث بی ثباتی در کشور همسایه خود شده است، تحریم های بسیاری را بر علیه آن تعیین کردند.

در میان این تحریم ها می توان به بلوکه شدن دارایی ها، ممنوعیت سفر اشخاص و مسئولانی که در اشغال کریمه دست داشتند، اشاره کرد.

روسیه همچنین به سرعت به حمایت از شورش ها در شرق اوکراین متهم شد. مسکو اتهامات وارده را رد کرد؛ اما اتحادیه اروپا و آمریکا به سرعت تحریم های بسیار بیشتری را بر علیه این کشور اعمال کردند. این تحریم ها نیز به سرعت اثر خود را بر اقتصاد روسیه نشان دادند و باعث شدند این کشور در زمینه اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شود.

با وجود امیدهای بالای مسکو مبنی بر لغو تحریم های ایجاد شده بر علیه این کشور، در صورتی که آتش بس میان نیروهای شورشی اوکراین و ارتش این کشور به صورت رسمی اجرا نشود، این موضوع به واقعیت نخواهد پیوست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
فکر نکنم " به حرف گربه سیاهه باران بیاید. " تا جایی یادم هست روسیه نسبت به این تحریم ها بی تفاوت بود و اگر می خواست زلزله های ویرانگر تمام اقتصاد جهان را به لرزه می انداخت..... الآن بهترین وقت اجرای اقتصاد مستقل روسی است.....
آخرین اخبار