مقررات خاص نیروهای «آسایش» کُرد در منطقه جزیره سوریه

روزنامه الوطن به بررسی مقررات خاصی که نیروهای «آسایش» کُرد در منطقه «جزیره» در شمال شرق سوریه وضع کرده اند، پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الوطن، نیروهای آسایش، وابسته به منطقه خودمختاری که نیروهای سوریه دموکراتیک کُرد در منطقه الجزیره در شمال شرق سوریه ایجاد کرده اند، مانع از ورود ساکنان مناطق مجاور به این منطقه می‌شوند.

آسایش اعلام کرده است ورود ساکنان مناطق مجاور به منطقه جزیره فقط در موارد ضروری امکان پذیر است و باید با کفالت فردی از ساکنان منطقه و با هماهنگی نیروهای آسایش کُردی باشد. بر اساس بیانیه آسایش، این اقدامات برای حفظ امنیت منطقه جزیره سوریه است.

در همین راستا، نیروهای آسایش کُرد مقررات خاصی را برای ورود کامیون‌ها و خودرها به منطقه الجزیره وضع کرده‌اند و اجازه ورود کامیون‌ها را به شهرها و مناطق جزیره نمی‌دهند و محل‌هایی برای تخلیه بار در ورودی‌ها مشخص کرده اند.

الوطن گزارش داد: شهروندان سوری غیر کُرد از اقدام حزب اتحاد دموکراتیک ناخرسند هستند و به تحرکات آنها برای تغییر بافت اجباری جمعیت منطقه از طریق مجبور کردن آنها از خانه و دیارشان اشاره می‌کنند. کُردها ساکنان این منطقه را به اتهام وابستگی به داعش هدف قرار می‌دهند و اقدام به تغییر مناطق و روستاها عربی به کُردی کرده اند. اما مسئولان حزب اتحاد دموکراتیک این اتهامات را رد می‌کنند.

در هفدهم ماه مارس (اسفند) گذشته اتحادیه دموکراتیک و برخی احزاب کُردی دیگر نظام فدرالی در مناطق تحت کنترل خود شامل عفرین در غرب حلب، کوبانی (عین‌العرب) در حومه شمالی حلب، جزیره در استان حسکه، الشدادی در حومه حسکه و شهر تل ابیض در حومه رقه، برقرار کردند. دولت سوریه و مخالفان با این نظام فدرالی مخالفت کرده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
آخرین اخبار