مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از وجود حدود 4 هزار هنرجوی فعال در حوزه صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد یکی از ظرفیت‌های مهم استان برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان، افزود: باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب انجام گرفته و فکری برای کاهش نرخ بیکاری در استان کنیم.

وی استفاده از ظرفیت‌هایی مانند صنایع دستی استان را یکی از عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری دانست و گفت: با توجه و توسعه تولید صنایع دستی می‌توان از این پتانسیل استفاده کرده و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید بیشتر زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنیم.

باقری با بیان اینکه تاکنون کارگاه‌های آموزشی مختلفی را برگزار و در زمینه‌های مختلف مانند به‌بافی، بازاریابی، فروش محصولات و تاکتیک‌های کاربردی در حوزه صنایع دستی آموزش‌هایی را به افراد داده‌ایم، هدف از برگزاری این دوره‌ها را توسعه صنایع دستی موجود و احیاء صنایع دستی فراموش یا منسوخ شده عنوان کرد.

وی سبدبافی، گلیم‌بافی، سیاه ‌چادر بافی، گچمه‌بافی و زیورآلات سنتی مانند میخک و مهلو را از صنایع دستی منسوخ و فراموش شده در استان عنوان و تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم طی دو سال اخیر تا حدودی این صنایع را در استان احیاء کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، بر توسعه و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف صنایع دستی در سراسر استان تأکید کرد و گفت: آموزش و کسب مهارت نخستین و مهم‌ترین گام برای ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه اینکه تا سال گذشته حدود 50 کارگاه صنایع دستی در استان داشتیم، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که تا پایان سال جدید این تعداد را به 80 کارگاه تولیدی برسانیم.

باقری با تأکید بر مشارکت و حمایت بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی می‌تواند با مشارکت و حمایت از تولید‌کنندگان و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید نقش موثری در ارتقای تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 4 هزار هنرجوی فعال در حوزه صنایع دستی در استان داریم، گفت: شناسایی نخبگان صنایع دستی و به کارگیری آنها یکی از برنامه‌های مهم اداره‌کل صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد اشتغال و ارتقاء کیفیت در حوزه صنایع دستی استان است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.