فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل در سه نقطه از این استان همچنان ادامه دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سرهنگ محمدرحیم برزمند افزود: در هر سه منطقه نیروهایی اعزام شده و در حال مهار آتش هستند.

وی از ادامه آتش سوزی در جنگل های دالون (ده بزرگ) شهرستان باشت خبر داد و بیان کرد: از ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه) یک دستگاه چرخ بال از استان فارس برای هلیبرد نیروهای امدادی در منطقه مستقر خواهد شد.

برزمند اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده یک فروند هواپیمای آبپاش با حجم 40 هزار لیتر نیز برای اطفای حریق به کمک نیروهای امدادی و مردمی در منطقه اعزام می شود.

وی عنوان کرد: آتش سوزی در منطقه دالون باشت از حدود بامداد جمعه آغاز شد و با وجود مهار آن در ظهر روز جمعه اما این حریق به دلیل وزش باد و وجود کنده های نیم سوز مجدد تداوم یافت.
برزمند ابراز داشت: به دلیل شدت آتش سوزی در منطقه دالون باشت و کوهستانی بودن آن از طریق چرخ بال نیرو برای مهار آتش به این منطقه اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه گزارش های رسیده تاکنون از نابودی بیش از 6 هکتار از جنگل های این منطقه حکایت دارد، افزود: به نظر می رسد که اختلاف های محلی دو طایفه دلیل اصلی بروز این آتش سوزی است.

برزمند با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از 60 نیروی امدادی و مردمی برای مهار آتش سوزی در منطقه دالون باشت حضور دارند، گفت: از 24 ساعت گذشته تاکنون 6 فقره آتش سوزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

وی بیان کرد: پنج مورد از این آتش سوزی ها با کمک نیروهای امدادی و مردمی و دیگر نهادهای خدمات رسان و امدادی از جمله جمعیت هلال احمر مهار شده است.

برزمند اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 560 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد

انتهای پیام/ف
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، چرخبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.