نشست داستان نویسان مهاجر با حضور «محمد حسین محمدی» داستان نویس مشهور افغانستانی در مشهد برگزار شد.

نشست داستان نویسان مهاجر در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان محمد حسین محمدی نویسنده مطرح افغانستانی، عصر دیروز مهمان جلسه داستان نویسان مهاجر افغانستانی در اتحادیه دانشجویان افغانستانی استان مشهد بود.

 در این مراسم که در سالن اجتماعات اتحادیه دانشجویان افغانستان در مشهد برگزار شد، داستان نویسان و برخی از شاعران جوان مهاجر آثار خود را در حضور این نویسنده مطرح افغانستان به خوانش گرفتند.
 
 محمد حسین محمدی، ضمن اظهارخوشحالی از حضور در نشست داستان نویسان مهاجر تصریح کرد: من در ایران و در شهر مشهد رشد کردم و خیلی خوشحال هستم که امروز باز در بین داستان نویسان مهاجر هموطن خود در این شهر هستم.

وی در ادامه افزود: حضور دوباره من در این شهر مرا به یاد خاطرات دوره دانش آموزی و حضور در این مسابقات انداخت که با برخی از داستان نویسان دانش آموز در این مسابقات شرکت می کردیم.
 
محمدی در ادامه بیان کرد: حضور امروز من در جمع شما داستان نویسان مهاجر مرا به یاد گذشته‌های دور و زمانی که من در مسابقات دانش آموزی در مشهد شرکت می کردم انداخت.
 
وی در ادامه به داستان نویسان جوان مهاجر در جلسه توصیه کرد که پشتکار در نویسندگی خیلی مهم است است و باید در نوشتن تلاش شبانه روزی داشته باشند تا به پله های موفقیت دست پیدا کنند.
 
محمدی تاکید کرد: الان بیشتر داستان هایی که در این جلسه خوانده شد، موضوع و فضای آن ارتباطی به داخل افغانستان نداشت و البته من تفاوت نسل خودم را با شما درک می کنم، شما در مهاجرت رشد کرده اید، ولی من به شما سفارش می کنم که حداقل آثار نویسندگان نسل های قدیم افغانستان را هم مطالعه کنید، با فرهنگ، زندگی مردم، زبان و دیدگاه آنها آشنایی پیدا کنید.
 
 این نویسنده مطرح افغانستان درآخر  یادآور شد: درست است که شما در ایران فضای غیر از داخل افغانستان را تجربه کرده اید، ولی  از این فضا طوری بنویسید که خواننده بومی وقتی داستان شما را می خواند، متوجه شود که داستان نویس یک افغانستانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار